Welkom gast! Registreren
GemistDownloader: Verbeterpunten
#11
(02 February 2010, 10:22)general.failure schreef: Hmm... Dat argument snap ik niet zo. Als je een tool maakt waarmee 1 film per keer kunt downloaden is dat minder illegaal dan achter elkaar 5? Daar kom je bij een rechter denk ik niet mee weg Smilie
De drempel om te downloaden ligt nu wel een stuk hoger Smilie

(02 February 2010, 10:22)general.failure schreef: Een andere verbetering: als ik nog een bestand wil downloaden staat het bestandstype weer op default. Het zou mooi zijn als dat bleef staan op de laatst gekozen waarde.
Nog mooier zou zijn als hij de info van de vorige sessie kon onthouden.
Daar kunnen we wat mee, hopelijk zie je het terug in de volgende versie ;)
Antwoord
#12
De video opslaan als AVI bestand zou heel fijn zijn. Kan ik het direct via m'n dvd speler afspelen.

Verder perfect programma! Worship
Antwoord
#13
(14 February 2010, 15:10)Chiel schreef: De video opslaan als AVI bestand zou heel fijn zijn. Kan ik het direct via m'n dvd speler afspelen.
In principe moet een DVD-speler de MPEG-2-codec kunnen lezen; immers, een 'gewone' DVD is een MPEG-2-bestand. Daarnaast ondersteunen nieuwere DVD-spelers vaak DivX.

Mocht het niet lukken, zullen we kijken of we er iets aan kunnen veranderen voor in de volgende versie.
Antwoord
#14
Het zou super zijn als ik de UitzendingGemist.nl video's kan downloaden in de originele kwaliteit.

Ik heb namelijk bijvoorbeeld http://player.omroep.nl/?aflID=11601830 gedownload als WMV, MP4 en AVI bestand en vervolgens de videobestand afgespeeld in WMP.

En ik moet zeggen dat ik een klein kwaliteitsverschil zie tussen de gedownloade video dmv GemistDownloader en als ik direct vanuit mijn browser de video bekijkt.
Antwoord
#15
(01 April 2011, 0:53)pinotje schreef: Het zou super zijn als ik de UitzendingGemist.nl video's kan downloaden in de originele kwaliteit.
Dat is al mogelijk voor de bèta-versie van Uitzending Gemist binnen GemistDownloader Bèta. Kies voor 'Video direct downloaden'.

Webmaster

Antwoord
#16
(01 April 2011, 0:55)Webmaster schreef:
(01 April 2011, 0:53)pinotje schreef: Het zou super zijn als ik de UitzendingGemist.nl video's kan downloaden in de originele kwaliteit.
Dat is al mogelijk voor de bèta-versie van Uitzending Gemist binnen GemistDownloader Bèta. Kies voor 'Video direct downloaden'.

Webmaster

Wow!!
Super, de kwaliteit is origineel en daarnaast gaat downloaden SUPERsnel...

Thanks!
Antwoord
#17
Ik weet niet of het makkelijk is om te implementeren, maar zou het programma support voor multicore CPU's kunnen krijgen? Mensen die een CPU hebben met meerdere cores zouden hierdoor een enorme snelheidswinst mee kunnen halen.
Antwoord
#18
Het overkomt mij nogal eens dat een download mislukt, zowel met que als direct downloaden, zou het heel fijn vinden als er in zo'n geval een button naast de mededeling "mislukt" te vinden is dat de download in de herkansing gaat.



Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#19
(29 April 2011, 9:19)Megalos schreef: Ik weet niet of het makkelijk is om te implementeren, maar zou het programma support voor multicore CPU's kunnen krijgen? Mensen die een CPU hebben met meerdere cores zouden hierdoor een enorme snelheidswinst mee kunnen halen.

Kan ik zelf niet zo heel veel aandoen, omdat het converteergedeelte wordt aangeleverd door een derde partij. Daarbij komt dat streaming (bij Uitzending Gemist dus) er eigenlijk geen snelheidwinst te behalen is, omdat GemistDownloader een video niet in één keer kan opvragen. Daarom duurt het downloaden van streaming video vaak even lang als de afspeelduur van een aflevering.

(04 May 2011, 13:04)Koffie schreef: Het overkomt mij nogal eens dat een download mislukt, zowel met que als direct downloaden, zou het heel fijn vinden als er in zo'n geval een button naast de mededeling "mislukt" te vinden is dat de download in de herkansing gaat.
In de laatste versie, versie 2.6.0.4, is het mogelijk om na het downloaden een mislukte video in de queue te laten zitten voor een herkansing.

Antwoord
#20
@Webmaster: Als ik het goed heb wordt mencoder.exe gebruikt. Deze ondersteunt meerdere cores (d.m.v. het threads=2 commando bijvoorbeeld als je twee cores hebt). Verder denk ik niet dat de video echt realtime gestreamd wordt. Als ik bijvoorbeeld Pauw en Witteman van UG wil downloaden (en 'videobestand direct' kies), dan is de video binnen twee minuten binnen (terwijl het programma een klein uur duurt). Veruit de grootste tijd gaat dus zitten in het encoderen (zo'n 15 minuten bij mij). Als het programma meerdere cores zou kunnen gebruiken zou dit het hele proces dus veel kunnen versnellen.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om het originele bestand te splitsen in precies zoveel delen als er cores zijn. Het programma mencoder.exe kan dan meerdere keren aangeroepen worden, voor elk opgesplitst deel eenmaal. Dan kunnen deze delen parallel geëncodeerd worden. Misschien is dit ook een idee.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)