Welkom gast! Registreren
youtube 1080p probleem
#1
Gisteren 4 youtube filmpjes gedownload. Geen conversie, 1080p. Omdat 1080p aangevinkt kan worden, neem ik aan dat deze kwaliteit op youtube beschikbaar is. Downloaden duurde lang. De films leken compleet, maar ik merkte dat bij alle films in het laatste deel het geluid wegviel.
Downloaden op 720p verliep snel en films waren ok.
Youtube probleem? GemistDownloader probleem? Iets anders nog?
Antwoord
#2
Om te zien of een video in 1080P wordt aangeboden moet je op youtube zelf kijken bij de gewenste video, dat je het aan kan vinken of kan selecteren in het programma waarmee je download zegt niets. En als je vaak 720P en 1080P ziet zul je wel opgemerkt hebben dat 720P er vaak beter uit ziet als 1080P dit komt gewoon omdat de hoofdbron al niet voledig in HD was. Zelfde als ze je een Blu-ray willen verkopen met een film uit de jaren 80, de film heeft bij de huidige opnamen nooit een Blu-ray resolutie gehad en zal deze ook nooit krijgen. Er wordt enkel zoveel mee geklooit dat het er uiteindelijk beter uit zou moeten zien.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
#3
De films worden inderdaad in 1080p aangeboden, en ik zie ook een iets hogere kwaliteit t.o.v. 720p.
De filmduur loopt van 6 tot 24 minuten. In alle gevallen valt het geluid uit ca 100 sec voor het einde.
Ik heb ook een alternatieve downloader uitgeprobeerd. Daar krijg ik de complete film zonder geluidsuitval. mvrgr
Antwoord
#4
(10 March 2019, 10:04)oldeman schreef: Gisteren 4 youtube filmpjes gedownload. Geen conversie, 1080p. Omdat 1080p aangevinkt kan worden, neem ik aan dat deze kwaliteit op youtube beschikbaar is. Downloaden duurde lang. De films leken compleet, maar ik merkte dat bij alle films in het laatste deel het geluid wegviel.
Downloaden op 720p verliep snel en films waren ok.
Youtube probleem? GemistDownloader probleem? Iets anders nog?

Ik heb precies hetzelfde probleem.
1080 = ZEER traag + laatste stukje audio mist (soms staat dan het beeld ook stil!)  Tear
720 = Geen enkel probleem. Compleet van a tot z qua geluid en beeld. Smilie

Enkele andere download programma's vertonen dit probleem niet.  Confused
Antwoord
#5
Niet alles op Youtube is 1080p sterker nog 70% is lager dan dat. Ik weet niet wat gemistdownloader precies doet maar als je 720P of lager gaat upscalen kost dit behoorlijk tijd en de kwaliteit wordt er ook niet beter van.

Andere download programmas downloaden gewoon wat er aanwezig is aan beste kwaliteit, is dat SD dan download het SD is het 720P dan download het 720P en zo door. Het laatste gaat dan ook veel sneller.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
#6
ja ik heb er ook last van, baal er wel van duurt veel te lang om alles op te downloaden, word er nog wat aan gedaan. nooit geen problemen gehad en nu is dat een maant of 6 zo als het al niet langer is. gouw de software in orde maken.  :'( :'( :'( :'(
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)