Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - VRT: problemen met groot aantal series
Het probleem is gewoon dat we niet alles meer kunnen afhalen van VRT en Canvas...geen probleem op zich maar zou wel leuk zijn als de webmaster/administrator een oplossing zou vinden...
Gerald
Antwoord
(25 December 2018, 22:42)dlareg schreef: Het probleem is gewoon dat we niet alles meer kunnen afhalen van VRT en Canvas...geen probleem op zich maar zou wel leuk zijn als de webmaster/administrator een oplossing zou vinden...
Gerald

Dat was tot nu toe niet zo.
Ik moet er misschien bij vertellen dat ik in Gent woon (in België). Ik gebruik met veel plezier en dank al jaren GemistDownloader en tot voor enkele dagen kon ik gewoon alles wat aangeboden werd op VRT Nu (eigenlijk alleeen Canvas interesseert mij) probleemloos downloaden. Soms mislukte er eens een, maar later opnieuw beginnen hielp dan wel. Nu dus niet meer. Er moet ergens iets veranderd zijn... :/
Antwoord
Inderdaad, ik woon in Blankenberge...geografisch geen verschil...dus, probleem blijft bestaan...HELP admin!
Antwoord
(25 December 2018, 21:57)Webmaster schreef: Dit probleem is al uitgebreid in dit topic besproken, zie ook mijn berichten op de eerste pagina.

Ik heb jou uitleg op de eerste pagina gelezen: 

"Ik kan inderdaad bevestigen dat sommige uitzendingen nu alleen nog uit Belgie te bekijken (en daar door ook enkel nog uit Belgie te downloaden) zijn, doordat de VRT sinds kort validatie door middel van een Belgisch telefoonnummer toepast."

"In het algemeen geldt dat wat je niet via je browser kunt bekijken, je ook niet met GemistDownloader kunt downloaden. Dat gaat hier ook op. Helaas."

Sorry maar dit klopt niet, ik kan ze afspelen in mijn browser maar ik kan ze niet gedownload krijgen. Dus ligt het probleem ergens anders, ik zou dan ook willen vragen om dit eens even na te kijken.
Antwoord
(25 December 2018, 21:57)Webmaster schreef: Dit probleem is al uitgebreid in dit topic besproken, zie ook mijn berichten op de eerste pagina.

Beste webmaster,

Om nog eens terug te komen, ja ik kan ze afspelen in de browser, neen ik kan ze niet dowloaden

en er staat dan te lezen: "DOWNLOADEN MISLUKT", "ONBEKENDE FOUT OPGETREDEN"!
Antwoord
Beste Webmaster,
ik vrees dat ik misschien wat verwarring heb gezaaid door mijn vraag in deze thread te stellen.
Er zijn dus eigenlijk twee problemen:
1. Nederlanders kunnen bepaalde Belgische programma's niet downloaden wegens de telefoonverificatie.
Dat is het item waarop Webmaster inderdaad gereageerd heeft in het begin van deze topic.
2. Een probleem dat pas sinds enkele dagen (weken?) optreedt is dat nu ook Belgen (zoals ik en dlareg!) heel wat programma's niet meer kunnen downloaden (zie hoger voor voorbeeldlinks), terwijl vroeger alles perfect kon. En dit kan dus niets te maken hebben met telefoonverificatie.
Kan Webmaster dit laatste probleem dan toch eens van dichterbij bekijken?
Met heel veel dank,
Marc
Antwoord
Nog even ter aanvulling:
Downloads van gisteren die ik geprobeerd heb:
Kinderen van de Kolonie Aflevering 5: Gelukt
My Brilliant Friend Aflevering 1: Mislukt
Deadwind Aflevering 7: Gelukt
Het lijkt er dus op dat oude (eerder gecodeerde?) series nog wel lukken, maar de nieuwe niet meer. Waarschijnlijk is er dus een verandering aangebracht in de code en zal dit voortaan voor alle uitzendingen toegepast worden, wat dus onvermlijdelijk zal resulteren in het niet meer kunnen downloaden van VRT.
Antwoord
kalm aan allemaal. Komt tijd, komt raad....
Antwoord

Beste webmaster

u ziet in bijlage 4 verschillende screenshots van programma's van de website www.vrtnu.be waar ik voorheen geen probleem had om ze te downloaden, en waar het nu niet meer mogelijk is om ze binnen te halen.

Ik ben woonachtig in België, en kan ze wel perfect afspelen. Feit is dat ze beperkt beschikbaar zijn, en vandaar nogmaals de vraag om dit probleem nog eens grondig te bekijken. En niet alleen voor mij maar veel mensen met mij.

U moet weten dat dit voor veel frustratie zorgt.

Ik vind het een groot gemak om programma's die ik graag zie offline te bekijken. Zo kan ik ze bekijken waar en wanneer ik wil zonder last te hebben van bijvoorbeeld blokkades of een slechte wifi verbinding.

Ik waardeer jullie diensten heel erg, en hoop echt (en velen met mij) dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt.

Heel erg bedankt om dit nog eens grondig te bekijken

Groetjes

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
(27 December 2018, 21:16)(knip) schreef: Beste webmaster

u ziet in bijlage 4 verschillende screenshots van programma's van de website www.vrtnu.be waar ik voorheen geen probleem had om ze te downloaden, en waar het nu niet meer mogelijk is om ze binnen te halen.

Ik ben woonachtig in België, en kan ze wel perfect afspelen. Feit is dat ze beperkt beschikbaar zijn, en vandaar nogmaals de vraag om dit probleem nog eens grondig te bekijken. En niet alleen voor mij maar veel mensen met mij.

U moet weten dat dit voor veel frustratie zorgt.

Ik vind het een groot gemak om programma's die ik graag zie offline te bekijken. Zo kan ik ze bekijken waar en wanneer ik wil zonder last te hebben van bijvoorbeeld blokkades of een slechte wifi verbinding.

Ik waardeer jullie diensten heel erg, en hoop echt (en velen met mij) dat het probleem zo snel mogelijk opgelost wordt.

Heel erg bedankt om dit nog eens grondig te bekijken

Groetjes

Uitleg heeft hier toch al 10 keer gestaan?

VRT heeft zijn video's (of een groot deel ervan) deze week met DRM beveiligd. (zoals VTM dat ook doet). Hierdoor kunnen deze video's niet meer gedownload worden. Of je nu woonachtig bent in België of niet heeft hier niks mee te maken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)