04 March 2019, 1:11
(03 March 2019, 13:21)Arie schreef: Ik gebruik Replay Video Capture 8 niet als "video recorder", maar echt alleen om het scherm op te nemen.
Ik laat dus gewoon het programma wat ik wil opnemen afspelen en je kunt dan instellen welk oppervlak van het scherm je wilt opnemen. Uiteraard is dat meestal het hele scherm, want je speelt het programma fullscreen af. Dus de knop "get video" gebruik je helemaal niet, je tekent als het ware op het scherm het op te nemen gedeelte af.
Wel is van belang, dat je op de betreffende PC verder helemaal niks doet tijdens het opnemen, want alles komt natuurlijk in beeld en dat geldt ook voor het geluid. Ik leg zelfs de muis op de rug, om eventuele verstoring te voorkomen :-)
Ik heb op de PC verder niks aangesloten. Geen HDMI, geen tweede monitor.
Omdat je het hele scherm opneemt en dus niet de videobron zelf , maakt het deze software echt niet uit wat de bron is. Je moet het zien zoals je ook een digitaal beschermde CD via een anoloog kabeltje toch altijd kan kopiëren.
Het kan dus evengoed een filmpje van ISIS zijn, als de Omroep Max geheugentrainer.
(Beide voorbeelden heb ik overigens niet getest.....)
Als je een PC hebt met een beetje trekkracht kun je best goede kwaliteit opnemen. Je moet een beetje experimenteren met de instellingen, zodat de bestanden niet te groot worden. Bij mij is het nu ongeveer 1GB voor een uurtje.
Ik heb het uiteraard ook met de NPO geprobeerd. Het blijft omslachtig allemaal, maar het werkt goed.
Ik weet eigenlijk niet of het via dit forum mogelijk is om direct kontakt met elkaar te maken, want dit wordt allemaal er "offtopic" en ik wil anderen niet voor de voeten lopen met hele technische verhalen.
Ik zou je dan ook de instellingen kunnen sturen zoals ik die gebruik.
Beste Arie,
Bedankt voor je reactie, en ik ben erg benieuwd hoe je een en ander allemaal doet. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb geen idee hoe ik je een berichtje kan sturen, want je hebt gelijk dat we niet iedereen met technische details willen lastig vallen.
Kun je een mailtje sturen naar (knip), dan kunnen we anderszins contact houden.
Alvast bedankt,
Jan