31 December 2018, 5:54
(28 December 2018, 21:54)Webmaster schreef: Iedereen dank voor jullie bijdragen.
Ik denk dat ik het als volgt kan samenvatten:
- Sinds een aantal dagen vraagt de VRT bij sommige uitzendingen om te verifieren dat je in Belgie woont door een Belgisch telefoonnummer op te geven. Dit mag de VRT doen, in lijn met de EU-wetgeving.
- Deze verificatie vindt in het bijzonder plaats bij aangekochte series (bijv. buitenlandse documentaires).
- Op dit moment (28 december 2018) kun je deze uitzendingen niet downloaden, ook niet als je je in Belgie bevindt.
- Ik onderzoek op dit moment een mogelijke oplossing waarbij je in GemistDownloader je VRT NU-accountdetails (gebruikersnaam/wachtwoord) kan invullen.
- Mits je de telefoonverificatie hebt afgerond, zou je dat ook die uitzendingen weer moeten kunnen downloaden.
- Als je niet in Belgie woont, verandert er niets aan de huidige situatie. Zoals altijd geldt dat als je een uitzending niet in je browser kunt bekijken, je de uitzending ook niet via GemistDownloader kunt downloaden.
- Ik ben zelf niet woonachtig in Belgie, en heb dus ook nog niet bekeken op wat voor manier deze video's worden aangeboden. Als dit inderdaad met een geavanceerd type DRM wordt gedaan, zal het nog steeds niet mogelijk zijn deze uitzendingen te downloaden.
- Gezien de complexiteit van deze mogelijke oplossing kan het enkele weken duren voordat je weer kunt downloaden (als, zoals hiervoor aangegeven, dat uberhaubt nog mogelijk is). Ik begrijp dat dit voor sommigen erg vervelend is, maar ik vertrouw erop dat jullie begrijpen dat ik geen invloed heb op het beleid van de VRT en dat het onderzoeken, implementeren en testen van een nieuwe downloadoplossing tijd kost.
Ik zou hier nog wat aan toe willen voegen:
De link https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/philippe-ge...oor-alles/ werkt ook niet. Dit is een Belgisch programma. Is hier een verklaring voor?