08 November 2018, 14:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08 November 2018, 14:50 door JeroenRotterdam.)
(03 November 2018, 12:54)Helga schreef: Ik wil per januari overstappen, waarschijnlijk op Nord, en als dit een 'probleempje' veroorzaakt zou ik ook alvast wel de (mogelijke) oplossing willen weten. Voordat ik overstap en van de regen in de drup kom
De oplossing voor mij was: gebruikmaken van deze techniek https://nordvpn.com/tutorials/windows-10/ikev2/
Op een of andere manier lukt de combinatie van GemistDownloader en NPO en VPN via zowel OpenVPN of de NordVPN Windows-app (volgens mij een skin om OpenVPN) niet. Welke server of andere optie (zoals dedicated server, P2P, obfuscated e.d.) ik ook koos: steeds rode downloadfout. Zeker 20 servers geprobeerd.
Kijken/streamen via de NPO-site meestal geen probleem. RTL geen probleem. Alleen de combi GD+NPO. Als je zoiets wil voorleggen aan de support van een VPN wordt dat een lastige ticket, omdat ze dan ook GD moet gaan downloaden. Wordt ook een steps-to-reproduce van 10 stappen.
Bij voormalige VPN IronSocket (ook OpenVPN en later eigen OpenVPN-schil app) heb ik zoiets nooit meegemaakt. Wel soms een gemiste download van een enkel programma, maar niet consistent alles en alleen NPO.