Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.5  - [Ubuntu 16.04] docker image
Goedemorgen,

Ik probeer een Ubuntu desktop docker image te fabriceren met tools als Firefox mkvtoolnix, handbrake, en gemistdownloader.

Je moet je voorstellen dat er een image draait met volledige desktop ubuntu 16.04, en dat de output van de X server geredirect wordt naar NoVNC. Deze kan je dan op afstand benaderen etc.

Het downloaden van Kijk.nl / SBS etc lijkt niet te werken met gemistdownloader voor ubuntu
Ik krijg meteen de melding: Download misluit: onbekende fout opgetreden.

Downloaden van Uitzendinggemist bijvoorbeeld werkt zonder problemen onder ubuntu.

Wanneer ik dit met de windows versie op een windows machine download van kijk.nl, werkt het zonder problemen.

Ik weet niet hoe goed de 'ondersteuning' is voor de debian versie, anders zou ik ook de windows versie in Wine kunnen laten draaien.

Ik zag dat voor windows de logs in %appdata% wordt opgeslagen. Ik kan niet achterhalen welke locatie in ubuntu wordt gebruikt voor de logs.

Wat ik overigens ook erg jammer vond is dat de download van de .deb file op de helpdeskweb website achter een javascript protectie zit.

Ik probeer namelijk een automated build te maken op dockerhub, die geautomatiseerd update. Mocht er bijvoorbeeld een nieuwe versie van gemistdownloader uitkomen, zou het image opnieuw builden zodat de laatste installatie geinstalleerd staat.

Met geen mogelijkheid kan ik met wget of curl de debfile downloaden, omdat deze geen javascript begrijpen. Er zijn hacks mogelijk om dit te omzijlen, maar hier ga ik geen effort in steken.

Nu download ik tijdens het builden de debfile van mijn eigen webhost...

De dockerfile kan je eventueel vinden op: 
https://github.com/solipsist01/desktop/b...Dockerfile

Mocht je het dockerimage willen testen:
docker run --name=desktop -d -p 6080:80 -e VNC_PASSWORD=mypassword solipsist01/desktop

wanneer het image is geinstalleerd, surf naar http://dockerhost:6080 
login met het wachtwoord, en je kan downloaden met de gemistdownloader...
Antwoord

Berichten in dit topic
[Ubuntu 16.04] docker image - door solipsist - 31 January 2018, 7:19

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)