04 January 2018, 14:03
Hier het antwoord op de door mij ingezonden klacht aan VRT:
Sinds 1 januari 2018 is er een aanpassing van de rechtenregeling van VRTNU.
Door de geoblocking is het niet meer mogelijk om aangekochte content te bekijken in het buitenland.
Onze player kan deze content voorlopig nog niet voldoende beschermen.
Waardoor dat we deze voorlopig niet meer kunnen aanbieden in het buitenland.
We werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Klachtencoördinator VRT
----------------------------------------------------------------------------------
Het was namelijk mogelijk voor belgen in het buitenland, het content te volgen.
Ook voor nederlanders was dit in eerste instantie toegestaan.
Nu, door de aanpassing van de rechtenregeling is dit zelfs voor belgen in buitenland niet mogelijk.
Groet, Henk
Sinds 1 januari 2018 is er een aanpassing van de rechtenregeling van VRTNU.
Door de geoblocking is het niet meer mogelijk om aangekochte content te bekijken in het buitenland.
Onze player kan deze content voorlopig nog niet voldoende beschermen.
Waardoor dat we deze voorlopig niet meer kunnen aanbieden in het buitenland.
We werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Klachtencoördinator VRT
----------------------------------------------------------------------------------
Het was namelijk mogelijk voor belgen in het buitenland, het content te volgen.
Ook voor nederlanders was dit in eerste instantie toegestaan.
Nu, door de aanpassing van de rechtenregeling is dit zelfs voor belgen in buitenland niet mogelijk.
Groet, Henk