03 November 2013, 17:14
(29 October 2013, 8:33)Webmaster schreef: De uitzendingen van Uitzending Gemist die er na 21 oktober 2013 op zijn gezet, zijn enkel te downloaden in het 'adaptive' formaat. Daar bestaat geen 'zonder converteren'-optie voor; het downloaden daarvan duurt dus langer.Toch wel. Je maakt gebruikt van ffmpeg, dus moet het helemaal een koud kunstje zijn.
Een tijdje terug heb ik een reactie gepost op http://help.npo.nl/ om mensen uit te leggen hoe ze videos kunnen downloaden van Uitzendinggemist.nl, maar deze is toen gecensureerd. Ongetwijfeld vanwege uitzend-rechten.
Ik heb het verhaaltje toen maar op mijn eigen website gezet.
Hier kun je dus zien ("Methode 1)") dat je met een paar handelingen de adaptive-streams, zonder te hoeven converteren, kunt downloaden. Of je die manier in GemistDownloader kunt programmeren blijft voor jou de vraag natuurlijk, maar er is dus een manier in ieder geval.
Het mooie is zelfs dat je, eenmaal geopend in Media Player Classic, je kunt zoeken (time seek) in de renamede playlist/gehele uitzending. Dit kon bij de progressieve streams alleen voor zover er gebufferd was.
En uh,... speaking of which
(21 October 2013, 19:15)Webmaster schreef: De Nederlandse Publieke Omroep is sinds vanmiddag gestopt met het aanbieden van uitzendingen in progressive formaat. Alle uitzendingen die na de middag van 21 oktober 2013 op Uitzending Gemist worden gezet, zijn alleen in adaptive formaat te krijgen.Ik vroeg me al af waarom "Methode 2)" niet meer werkte, maar is dit via een officieel bericht naar buiten gebracht ofzo? Ik heb hierover niks kunnen vinden namelijk.