Welkom gast! Registreren
Uitzending gemist downloaden zonder converteren
#6
(28 October 2012, 12:49)john-hdw schreef: Nu heb ik die twee downloads een paar keer in VLC player met elkaar vergeleken maar ik heb toch echt de indruk dat het beeld van die H264 file beter is dan van de aanbevolen mp4. Meer detail en minder "blokkerigheid". Hoe kan dat? of heb ik iets verkeerd geïnterpreteerd?

Als je niets aanpast aan de instellingen van een 'aanbevolen' MP4-download, zou het per definitie de beste kwaliteit moeten bieden; in dat geval wordt namelijk het bestand direct gedownload vanaf UitzendingGemist.nl, zonder conversie. Je krijgt het bestand dan zoals het is. Bij H.264 wordt de video altijd nog op je computer geconverteerd, waardoor je dus mogelijk kwaliteitsverlies krijgt. Het H.264-bestand heeft dan hoogstens dezelfde kwaliteit als de 'aanbevolen' MP4-download, maar nooit beter.

Het verschijnsel dat je beschrijft zou misschien nog kunnen worden veroorzaakt door VLC, die de M4V-codec wellicht minder efficiënt afhandelt dan H.264.
Antwoord


Berichten in dit topic
RE: Uitzending gemist downloaden zonder converteren - door Webmaster - 28 October 2012, 13:00

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)