05 March 2019, 16:59
(05 March 2019, 16:48)RobertL schreef: Geen slecht idee Evert, maar misschien is het beter even te wachten op de Webmaster. Misschien kunnen we straks een geupdate gemistdownloader downloaden. Dan zitten we weer een tijdje goed.
Dat is niet mijn insteek. Het blijft een kat-en-muis spelletje. Bovendien zijn er wel meer downloaders en ze hebben nu allemaal hetzelfde probleem. Ook oudere Smart-TV's hebben er last van. Als het even kan zie ik liever een grondige oplossing. En liefst ook een maatschappelijk debat. Wel moeten betalen maar niet mogen downloaden is principeel ook niet oke en niet het soort samenleving dat mij als ideaal voorkomt. Die maatschappelijke discussie is hier niet aan de orde, dit is een technieksite, maar zie bijvoorbeeld
https://www.theguardian.com/technology/b...management
En als dat niet lukt is het toch goed een signaal af te geven. De situatie was nu dat 't officieel niet ondersteund was, maar oogluikend werd toegelaten. Zo liep niemand een groot juridisch risico.
Die DRM die nu actief is bij de NPO is er echt niet zomaar gekomen.
Dat er daarnaast slimme technische hacks gezocht worden is natuurlijk altijd interessant