Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - Einde ondersteuning NPO Start?
#61
Het is en blijft een kat en muis spel, als GemistDownloader het niet kan oplossen DRM of niet komt er vanzelf een ander die dat wel doet. Dit is altijd al zo gegaan en zal altijd zo blijven. Geduld hebben is dus het motto ook al is het nu even vervelend. Alhoewel de schrijver van GemistDownloader al meerdere keren heeft aangegeven download met DRM niet te ondersteunen is GemistDownloader misschien vanaf nu niet meer het juiste programma om van de NPO te downloaden en zul je op zoek moeten naar het programma wat wel DRM beveiligde videos download.
Met vriendelijke groet, penthe
#62
(03 March 2019, 1:16)penthe schreef: Het is en blijft een kat en muis spel, als GemistDownloader het niet kan oplossen DRM of niet komt er vanzelf een ander die dat wel doet. Dit is altijd al zo gegaan en zal altijd zo blijven. Geduld hebben is dus het motto ook al is het nu even vervelend.  Alhoewel de schrijver van GemistDownloader al meerdere keren heeft aangegeven download met DRM niet te ondersteunen is GemistDownloader misschien vanaf nu niet meer het juiste programma om van de NPO te downloaden en zul je op zoek moeten naar het programma wat wel DRM beveiligde videos download.

En bestaat er zo"n programma?
#63
Ja zulke programmas bestaan al een tijdje enkel moet je voor de meesten een bedrag neertellen, deze programmas downloaden ook heel simpel videos van Netflix en HBO en noem ze allemaal maar op. HEt is maar net hoe graag jij wat wilt downloaden en wat je er voor over hebt. En wen er alvast maar aan dat straks niets meer gratis is want de schrijvers van zulke programmas moeten stukken meer moeite doen om het mogelijk te maken en willen daar graag wat geld voor terug zien.
Met vriendelijke groet, penthe
#64
Je hebt groot gelijk: Iedereen moet betaald worden. Net zoals de bakker voor zijn brood.

Alleen zegt die bakker niet: je mag het alleen maar bij mij in de winkel opeten en ik bepaal hoe groot de hapjes zijn die je van je boterham neemt.

Ik betaal er dus met liefde voor, en zelfs een behoorlijk bedrag als het moet.
Die mogelijkheid wordt ons door de NPO echter niet geboden.
#65
Ik vraag me af of het drm is. Bij drm download je het hele programma/ boek, alleen kun je het maar met 1 bepaalde app of ereader bekijken/lezen. Ik download geen mb`s alleen een heel kort programmaatje met Rick Astley. Er wordt volgens mij een soort dwaallink gegeven, maar het programma erachter is niet gecodeerd. Ik kan het althans met al mijn browsers en zonder abonnement bekijken.
#66
(03 March 2019, 2:14)RobertL schreef: Ik vraag me af of het drm is. Bij drm download je het hele programma/ boek, alleen kun je het maar met 1 bepaalde app of ereader bekijken/lezen. Ik download geen mb`s alleen een heel kort programmaatje met Rick Astley. Er wordt volgens mij een soort dwaallink gegeven, maar het programma erachter is niet gecodeerd. Ik kan het althans met al mijn browsers en zonder abonnement bekijken.

Het lijkt mij van wel.   Ik kan alle bestanden volledig downloaden.   In vier verschillende resoluties.
Nieuwsuur bijvoorbeeld geeft een bestandsgrootte van 75 MB tot 390 MB.  (Afhankelijk van welke kwaliteit je wilt....)   

Het ziet er dan wel als volgt uit:   (Zie bijlage)

Er is overigens ook een dwaallink (mooi woord) aan toegevoegd, maar dat is gewoon een grapje.


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
#67
(03 March 2019, 2:37)Arie schreef: Het lijkt mij van wel.   Ik kan alle bestanden volledig downloaden.   In vier verschillende resoluties.
Nieuwsuur bijvoorbeeld geeft een bestandsgrootte van 75 MB tot 390 MB.  (Afhankelijk van welke kwaliteit je wilt....)   

Het ziet er dan wel als volgt uit:   (Zie bijlage)

Er is overigens ook een dwaallink (mooi woord) aan toegevoegd,  maar dat is gewoon een grapje.

Bedankt voor je reactie Arie. Ik heb met gemist downloader alleen maar het filmpje met Ashley kunnen downloaden en verder niets. Maar ik ben dan ook gestopt met proberen toen dit topic geopend werd. Vandaar mijn reactie. Afwachten maar en hopen dat het opgelost wordt. En anders gewoon via de site kijken, dat gaat verder prima.
#68
(02 March 2019, 20:25)Arie schreef: Dat begrijp ik niet.   Er is toch software waarmee je gewoon ALLES wat er op je scherm gebeurt vast kunt leggen?    Ik gebruik al jaren:  Replay Video Capture 8
Ik speel dan Full Screen af,  en neem het hele scherm op.
Het nadeel is uiteraard wel,   dat je het programma helemaal af moet spelen om het op te kunnen nemen.    En je PC moet wel een beetje "power" hebben.

Beste Arie,

Ik begrijp je vraag heel erg goed. Dat programma gebruik ik ook al jaren. Ik was ook in de veronderstelling dat mijn Screen Capture Software ALLES van het scherm op kon nemen. Maar dat was dus niet zo. Als ik de video afspeel van NPO.nl, dan werkt alles goed, maar als ik hetzelfde programma als jij opstart, Replay Video Capture 8.8, dan krijg ik een zwart scherm dat opgenomen wordt. En wat ik ook doe, daar krijg ik niets aan veranderd. Ik heb ook de ingebouwde video recorder van Windows 10 gebruikt, die je met [Windows-toets]+G kan activeren, en dat levert precies hetzelfde resultaat op. Probeer het zelf maar eens, als het je onwaarschijnlijk voorkomt.


Als jij het wel voor elkaar krijgt, dan hou ik me zeer aanbevolen om te weten hoe je dat doet. Het nadeel dat je het programma helemaal af moet spelen, neem ik graag voor lief. Want nu kunnen we helemaal niets meer, dat is nog veel en veel erger.

Gisteravond liep ik na te denken over mogelijke oplossingen. Ik kwam op het idee om te kijken of we het beeld dat we zien, als we een video afspelen vanaf NPO.nl, over te zetten naar een ander apparaat, en het daar op te nemen. Er zit waarschijnlijk een script in de NPO-pagina, die 'detecteert' dat er een opname-programma actief is. En daarom wordt dan waarschijnlijk het beeld op zwart geschakeld. Als we dat kunnen omzeilen, en het script op het verkeerde been kunnen zetten, dan zijn we er. 

Ik heb eerst de laptop met een HDMI-kabel op mijn Smart TV aangesloten. Dat werkte verder goed. Ik heb alleen geen goede mogelijkheden om van de Smart TV op te kunnen nemen. Ik heb op Internet al gelezen, dan Samsung ook hier allerlei blokkades heeft ingebouwd, om te voorkomen dat uitzendingen opgenomen worden. Met name het formateren van USB-sticks of harde schijven, die op een gewone computer niet leesbaar zijn. Dan kan je wel opnemen, maar je kunt de files alleen op de TV afspelen en nergens anders.

Ik heb ook mijn tablet gepakt, de video van NPO.nl opgezet, en via een Chromecast geprobeerd de stream naar mijn Smart TV te casten. Wie schetst mijn verbazing: Op de tablet was de video goed te zien, en op de TV was het scherm pikzwart. Terwijl de rest van het tablet-beeld op de TV wel goed zichtbaar was. Oftewel, opnieuw casten via Chromecast helpt niet. Ik ben er echter wel van overtuigd, dat dit de richting is waar we heen moeten.

Misschien dat anderen ook goede ideeën hebben, want samen weten we meer dan ieder van ons.
#69
(28 February 2019, 2:08)M10000 schreef: Als ik probeer deze aflevering van Met Het Mes Op Tafel te downloaden (https://www.npostart.nl/met-het-mes-op-t...W_04110293), dan krijg ik een scène uit de film Office Space. Ik kan de aflevering op NPOStart wel gewoon bekijken.

Iemand een idee hoe dit kan? Confused

Ik kan ineens niet meer downloaden via Gemist downloader op al mijn computers. er wordt aangegevn dat er een onverwachte fout is opgetreden waardoor het programma mogelijk niet meer correct werkt, Neem contact op de helpdesk.
#70
(03 March 2019, 1:56)penthe schreef: Ja zulke programmas bestaan al een tijdje enkel moet je voor de meesten een bedrag neertellen, deze programmas downloaden ook heel simpel videos van Netflix en HBO en noem ze allemaal maar op. HEt is maar net hoe graag jij wat wilt downloaden en wat je er voor over hebt. En wen er alvast maar aan dat straks niets meer gratis is want de schrijvers van zulke programmas moeten stukken meer moeite doen om het mogelijk te maken en willen daar graag wat geld voor terug zien.

Kan je een indicatie geven hoe en/of waar je zulke programma's zou kunnen vinden? Ik heb eerder proberen te zoeken, gewoon met google, naar programma's die video downloaden van bijvoorbeeld Engelstalige providers maar ik kom niet ver.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)