Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - Einde ondersteuning NPO Start?
#51
Inderdaad, een bijzonder flauw geintje om de video van Rick Astley te downloaden, wat je ook pakt. Oftewel, wat je ook downloadt, het zal niet meer werken. Dat is een bijzonder trieste constatering, ik woon in het buitenland, en heb jaren met zeer veel plezier gebruik gemaakt van Gemist Downloader. Wat nog veel erger is, is dat Screen Capture software ook niet meer werkt. Anders had je nog de video af kunnen spelen, en met Screen Capture kunnen opnemen. Uiteraard heb ik dat geprobeerd, maar het opgenomen scherm blijft volledig zwart. De enige optie die je nog hebt, is je smartphone pakken, en de video van je scherm opnemen. Maar ja, dat is natuurlijk geen echte oplossing.

Ik woon in Frankrijk, en heb gemerkt dat op dezelfde datum dat het bij NPO mis ging, een serie van de Franse TV ook ineens niet meer te downloaden was. Oftewel, het lijkt erop dat dit een Europese maatregel is. Dat maakt het overigens alleen maar erger.

Het mag een zwarte dag heten voor de mogelijkheden om video's op te nemen. Ik hoop werkelijk dat sommige softwareontwikkelaars handig genoeg zijn om dit probleem te omzeilen. En als een abonnement op NPO Start Plus nog zou helpen, dan zou ik dat nog overwegen, maar ik vrees dat zelfs dat niet gaat helpen. Het is echt triest om te zien, hoe het vrije Internet compleet de nek wordt omgedraaid.

Vandaar mijn oproep aan softwareontwikkelaars om te kijken of hier iets aan te doen is. Waar een wil is, is een weg. Als het zo door gaat, kunnen we straks helemaal niets meer, en zijn we overgeleverd aan de grillen van de hoge heren die het voor ons beslissen. En dat moeten we uiteraard nooit toestaan.
#52
blijkt geen storing te zijn, alhoewel smartTV's er last van hebben. de NPO heeft de NPOstart verbouwd en DRM toegepast.
#53
(02 March 2019, 9:52)Tidnap schreef: Ik baal ook als een stekker. Ik download altijd programma's om te kijken in de trein en op vakantie, toch maar naar plan B

Dan ben ik toch uitermate benieuwd naar jouw plan B. Ik heb geen idee hoe je een plan B zou kunnen ontwikkelen, behalve een video met je smartphone opnemen van het beeldscherm. En dat lijkt mij toch niet echt een plan B.
#54
Hoi Admin van GemistDownloader. Smilie (eerste berichtje ever op dit forum, toch een klein momentje om bij stil te staan)

We zijn wel in een situatie beland, nietwaar? Het wordt tijd om na jaren een soort van conculega's te zijn geweest maar eens contact te zoeken om dit varkentje te proberen te wassen. Kun je een PM'etje doen of een mail naar mij?

Groet!
#55
(02 March 2019, 11:38)Developers (?) schreef: Hoi Admin van GemistDownloader. Smilie (eerste berichtje ever op dit forum, toch een klein momentje om bij stil te staan)

We zijn wel in een situatie beland, nietwaar? Het wordt tijd om na jaren een soort van conculega's te zijn geweest maar eens contact te zoeken om dit varkentje te proberen te wassen. Kun je een PM'etje doen of een mail naar mij?

Groet!

Nu nog de developers van youtube-dl erbij betrekken, en het plaatje is compleet ;) 
https://github.com/rg3/youtube-dl/issues/20084
#56
(02 March 2019, 11:46)smikkeltjen schreef: Nu nog de developers van youtube-dl erbij betrekken, en het plaatje is compleet ;) 
https://github.com/rg3/youtube-dl/issues/20084

Een gezamenlijke vijand brengt meestal eenheid onder het volk :-)
#57
(02 March 2019, 7:45)simpleweb schreef: Wat nog veel erger is, is dat Screen Capture software ook niet meer werkt. Anders had je nog de video af kunnen spelen, en met Screen Capture kunnen opnemen. Uiteraard heb ik dat geprobeerd, maar het opgenomen scherm blijft volledig zwart. 

Dat begrijp ik niet.   Er is toch software waarmee je gewoon ALLES wat er op je scherm gebeurt vast kunt leggen?    Ik gebruik al jaren:  Replay Video Capture 8
Ik speel dan Full Screen af,  en neem het hele scherm op.
Het nadeel is uiteraard wel,   dat je het programma helemaal af moet spelen om het op te kunnen nemen.    En je PC moet wel een beetje "power" hebben.
#58
(02 March 2019, 1:35)Meli schreef: Ik snap echt niet, waarom NPO dit doet.. ik ben ooit begonnen met Nederlands leren via hun documentaires en filmpjes als Flikken Maastricht... nu kan ik helemaal niets meer zien vanaf het buitenland en nee, ik heb geen geld voor VPN te betalen... het is weer een stuk mooi leven, die nu voor arme mensen niet meer toegangelijk is... wat zijn ze toch helden bij NPO! :-((((((((

Troost je maar met de gedachte dat al die mensen vroeg of laat hun eigen baantjes overbodig maken.  Net als die sukkels bij de banken hebben gedaan.  Vroeg of laat komen ze in de steun.  Geen medelijden mee...
#59
Ik heb jaren lang het programma GemistDownloader gebruikt maar kan sinds vanmorgen geen enkele TV-serie (Podium Witteman, Oogappels enz.) meer downloaden - ik zie steeds een bliksemsnelle download en krijg nx, of een heel ander fragment, maximaal 5 minuten lang. De 2e symfonie van Beethoven lukte wel, merkwaardigerwijze. Opnieuw installeren van GemistDownloader, Viruscontrole en malware-controle leverde nx op. Hebben meer mensen die probleem?
#60
(03 March 2019, 0:31)(knip) schreef: Ik heb jaren lang het programma GemistDownloader gebruikt maar kan sinds vanmorgen geen enkele TV-serie (Podium Witteman, Oogappels enz.) meer downloaden - ik zie steeds een bliksemsnelle download en krijg nx, of een heel ander fragment, maximaal 5 minuten lang. De 2e symfonie van Beethoven lukte wel, merkwaardigerwijze. Opnieuw installeren van GemistDownloader, Viruscontrole en malware-controle leverde nx op. Hebben meer mensen die probleem?

Lees dit Topic even door. De NPO heeft alles beveiligd waardoor het niet meer lukt.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)