Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - Einde ondersteuning NPO Start?
#41
Ik vrees ervoor of dit opgelost geraakt.
De overstap naar DRM content only zat er ooit wel eens aan te komen hé Tear .
#42
Sinds gister zijn alle video's die ik van NPO wil downloaden 46.195 kb groot.
Inhoud, videoclip van Rick Astley - Never Gonna Give You Up.
#43
Bij mij ook!
#44
(01 March 2019, 18:24)gamekeylvb schreef: Bij mij ook!

Astley is een (flauw  ;) ) grapje van de makers, maar geen idee welke grapjas. Het is dus nog wachten op een slimme ict-er die een oplossing weet voor dit download gemis dankzij de NPO. Veel is er ook niet tegen te doen, eventueel een diskrecorder aanschaffen want die recorder mag wel gerust alles opnemen  Oh  (zover ik weet) In ieder geval dank voor de mogelijkheid tot 28 februari jl voor de mogelijkheid voor het downloaden NPO  (gemist) #complimentendag en denk dat ik mijn NPO Start plus abonnement maar weer opzeg. Voor andere zenders (buiten NPO dus) werkt dit programma nog wel neem ik aan. Groet,  Dáág!
#45
Jammer!
Dit was voor mij de enige manier om überhaupt iets terug te kijken. Ik ben slechthorend én slechtziend, en als ik via de NPO zelf kijk is de ondertiteling voor mij te klein. (Was vroeger iets beter) De 888 ondertitels zijn overigens zelfs kleiner dan de "gewone" ondertitels voor Engels, Duits etc.
Dat is natuurlijk toch al dom, omdat veel (meest toch wat oudere) slechthorenden natuurlijk ook niet meer de beste ogen hebben.

Bij veel buitenlandse omroepen is de tekstgrootte instelbaar. NPO reageert er niet eens op als je er iets over vraagt. Omdat ik deze downloads zelf kon alspelen, kon ik dan de tekst wel instellen zodat het voor mij goed te volgen was.

Ook is de kwaliteit waarop je iets kijkt bij de NPO niet instelbaar. Wel via de app, maar niet als je via PC of laptop kijkt. Als ik dus (wat vaak voorkomt) via een mobiele verbinding moet kijken, kost een uurtje Jinek me zo'n 1GB uit mijn bundel, terwijl het ook voor 100MB gekund had.
Als je via de website kijkt, krijg je namelijk automatisch de hoogst haalbare kwaliteit.
Soms wil je echter niet de hoogste, maar de laagste kwaliteit. Voor sommige programma's is het ook niet zo belangrijk, dat het HD is. Zeker niet als het je extra data en geld kost.
Hierover heb ik wel kontakt gehad, maar helaas begrijpen ze de vraag niet eens.....
#46
(01 March 2019, 19:56)Arie schreef: Jammer!  
Dit was voor mij de enige manier om überhaupt iets terug te kijken.   Ik ben slechthorend én slechtziend,  en als ik via de NPO zelf kijk is de ondertiteling voor mij te klein.   (Was vroeger iets beter)   De 888 ondertitels zijn overigens zelfs kleiner dan de "gewone" ondertitels voor Engels, Duits etc.
Dat is natuurlijk toch al dom,  omdat veel (meest toch wat oudere)  slechthorenden natuurlijk ook niet meer de beste ogen hebben.

Bij veel buitenlandse omroepen is de tekstgrootte instelbaar.   NPO reageert er niet eens op als je er iets over vraagt.   Omdat ik deze downloads zelf kon alspelen,  kon ik dan de tekst wel instellen zodat het voor mij goed te volgen was.  

Ook is de kwaliteit waarop je iets kijkt bij de NPO niet instelbaar.   Wel via de app,  maar niet als je via PC of laptop kijkt.    Als ik dus (wat vaak voorkomt) via een mobiele verbinding moet kijken,  kost een uurtje Jinek me zo'n 1GB uit mijn bundel,  terwijl het ook voor 100MB gekund had.
Als je via de website kijkt,  krijg je namelijk automatisch de hoogst haalbare kwaliteit.
Soms wil je echter niet de hoogste,  maar de laagste kwaliteit.    Voor sommige programma's is het ook niet zo belangrijk,  dat het HD is.   Zeker niet als het je extra data en geld kost.
Hierover heb ik wel kontakt gehad,  maar helaas begrijpen ze de vraag niet eens.....

Even offtopic maar wel een antwoord op een gedeelte van de opmerking. Via Ziggo kan ik de ondertiteling voor slechthorenden wel zelf instellen (niet via 888) en bij de programmamelding op het scherm en dan instellingen Nederlands en vervolgens keuze SH (krijg dan wel grote letters) Kan zijn dat deze optie aan mijn TV of provider ligt.Voor slechtziendheid weet ik helaas geen optie. Tot zover deze opmerking en hopelijk komt er een oplossing voor NPO (?). Groet !
#47
(01 March 2019, 20:24)jeansman501 schreef: Even offtopic maar wel een antwoord op een gedeelte van de opmerking. Via Ziggo kan ik de ondertiteling voor slechthorenden wel zelf instellen (niet via 888) en bij de programmamelding op het scherm en dan instellingen Nederlands en vervolgens keuze SH (krijg dan wel grote letters) Kan zijn dat deze optie aan mijn TV of provider ligt.Voor slechtziendheid weet ik helaas geen optie. Tot zover deze opmerking en hopelijk komt er een oplossing voor NPO (?). Groet !

Klopt,  bij live kijken via Ziggo heb ik dat ook.   Hele mooie grote letters zelfs.   En ook in de verschillende kleuren per spreker.  (Doet  NPO Start  sinds vorig jaar ook niet meer....)  
Ik kan het zelfs zo instellen dat ik ook op de buitenlandse zenders automatisch de ondertitels voor slechthorenden krijg (in de taal van het land uiteraard)    Zonder dat ik iedere keer apart de teletekst hoef in te schakelen gaat alles vanzelf.   Dat is prima geregeld.  
Maar het gaat mij er juist om dat ik iets later wil kunnen kijken. 
Maar het was inderdaad offtopic....   (Hoe "offtopic" ondertiteld moet worden weet ik zo gauw even niet :-)  
Dank voor je reaktie!
#48
De webmaster heeft hier al op gereageerd gisteren in de Thread "vreemd geval", hier zijn antwoord:
https://www.helpdeskweb.nl/forum/showthr...29#pid9829
#49
Het wordt hoog tijd dat NPO eens gaat opkrassen. Helemaal met hun DRM... Het is Godver prublieke omroep en dus van IEDEREEN. Ik ga niet 75X betalen voor één product/dienst. Ik betaal al VET voor mijn TV en internet, Plus betaal ik ook nog eens kijk en luistergeld via de gem. belastingen. En iedereen die denkt/zegt "dat bestaat niet meer", het bestaat gewoon nog wél dus. Maar het wordt in belastingen verpakt zodat het lijkt alsof het er niet meer is. Maar goed... Kennelijk wil de NPO gráág meewerken aan de ondergang van het Internet zoals ooit bedoeld. Als we voor elk product 700 keer moeten gaan betalen vooraleer we er gebruik van kunnen maken is het hek van de dam... Als of je eerst een brood afrekent en dan nóg eens een keer hetzelfde bedrag per snee betaalt om het op te mogen eten....
#50
Ik snap echt niet, waarom NPO dit doet.. ik ben ooit begonnen met Nederlands leren via hun documentaires en filmpjes als Flikken Maastricht... nu kan ik helemaal niets meer zien vanaf het buitenland en nee, ik heb geen geld voor VPN te betalen... het is weer een stuk mooi leven, die nu voor arme mensen niet meer toegangelijk is... wat zijn ze toch helden bij NPO! :-((((((((


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)