Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - VRT: problemen met groot aantal series
Als ik een aflevering van een serie (in dit geval Deadwind 6) probeer te downloaden, verschijnt sinds vanavond bij mij de mededeling: "Deze uitzending kan alleen vanuit België worden gedownload. Als je toch doorgaat, zal de download waarschijnlijk mislukken." Weet de webmaster hiervan? En is er een oplossing mogelijk?
Antwoord
Er staat een Geoblock op de afleveringen waardoor deze enkel in Belgie kunnen worden gezien en gedownload. Dit kun je oplossen door een VPN te gebruiken die je een IP adres uit Belgie geeft, helaas kost een goede VPN geld en zul je dus moeten overwegen of dit nuttig is voor jou.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(20 December 2018, 2:28)penthe schreef: Er staat een Geoblock op de afleveringen waardoor deze enkel in Belgie kunnen worden gezien en gedownload. Dit kun je oplossen door een VPN te gebruiken die je een IP adres uit Belgie geeft, helaas kost een goede VPN geld en zul je dus moeten overwegen of dit nuttig is voor jou.

Ik ben bang dat je het met een VPN niet redt, want de waarschuwing die ze sinds vanochtend tonen, houdt in dat je een Belgisch gsm-telefoonnummer dient te hebben. Ze valideren dat gsm-nummer.
Antwoord
(20 December 2018, 10:22)THeijm schreef: Ik ben bang dat je het met een VPN niet redt, want de waarschuwing die ze sinds vanochtend tonen, houdt in dat je een Belgisch gsm-telefoonnummer dient te hebben. Ze valideren dat gsm-nummer.

Ik kan inderdaad bevestigen dat sommige uitzendingen nu alleen nog uit Belgie te bekijken (en daar door ook enkel nog uit Belgie te downloaden) zijn, doordat de VRT sinds kort validatie door middel van een Belgisch telefoonnummer toepast.
Antwoord
(20 December 2018, 11:38)Webmaster schreef: Ik kan inderdaad bevestigen dat sommige uitzendingen nu alleen nog uit Belgie te bekijken (en daar door ook enkel nog uit Belgie te downloaden) zijn, doordat de VRT sinds kort validatie door middel van een Belgisch telefoonnummer toepast.

Het gaat helaas niet om sommige uitzendingen, maar om heel veel: eerste seizoen Wallander bijvoorbeeld, Deadwind, Greyzone, Cardinal, The handmaid's tale. Het lijkt erop dat alle Engelstalige series achter de geoblocker zijn gezet en dat we vanuit Nederland één en Canvas kunnen afschrijven wat betreft het downloader en bewaren van goede series.
Antwoord
In het algemeen geldt dat wat je niet via je browser kunt bekijken, je ook niet met GemistDownloader kunt downloaden. Dat gaat hier ook op. Helaas.
Antwoord
Toelichting probleem (her-)bekijken VRT-NU.
Wie in Nederland (of binnen Europa) naar de VRT-televisiezenders wil kijken kan dat via VRT-NU voor zover u een Belgische domicilie heeft en op basis daarvan een VRT-profiel aanmaakt.
Om misbruik te voorkomen, moet VRT-NU nagaan in welke lidstaat de abonnee woont dmv een verplichte controle van de woonplaats van de abonnee...
Op deze manier zijn zij in regel met de Europese regelgeving. (zie bijlage en links)
VRT-NU doet dit nu (sinds kort) via een controle/validatie van een Belgisch telefoonnummer.

.docx   @Nieuwe(EU)regels voor portabiliteit van digitale diensten in de hele EU.docx (Grootte: 13,65 KB / Aantal keer gedownload: 11)

EU-regeling:  https://ec.europa.eu/transparency/regdoc...L-F1-1.PDF
Nadere 
info:  https://www.hollandfilmnieuws.nl/nieuwsc...uitenland/

[Citaat:]
"Ook moeten providers checken of de betreffende abonnee inderdaad ingezetene is van een bepaalde Lidstaat."
Antwoord
Ook vanuit België heb ik hetzelfde probleem: met een volledig Belgisch profiel en écht Belgisch ip lukt het wel om Engelstalige series te bekijken via de website (DRM), maar niet om ze te downloaden met GemistDownloader.

Volgens mij zijn de Engelstalige series volledig DRM geworden en de Vlaamse (nog) niet en heeft het niets te maken met al dan niet een Belgisch telefoonnummer in je profiel.

Heb manueel met streamlink geprobeerd om afleveringen te downloaden en dit lijkt te bevestigen, zie bijlagen.
Engelstalige series zijn DRM-encrypted met .mpd, terwijl Vlaamse nog standaard via .m3u8 gewoon te downloaden zijn. MPD naar m3u8 omzetten geeft aan dat er niet decrypt kan worden, dus dat het versleutelde (DRM) bestanden zijn.
Kan de Webmaster dit bevestigen?

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
@user_user
kan je de series wel gewoon (al of niet)live (her-)bekijken met je Belgisch profiel?
Antwoord
Ja, bekijken gaat perfect (website geeft wel aan dat er DRM op zit), downloaden niet.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)