Welkom gast! Registreren
Opnames opnemen naar DVD om af te spelen (incl menu's)
#1
Weet iemand een goed programma (liefst gratis, mag met reclame) om MP4's op een DVD te branden om ze af te spelen met een DVD-speler?

Ik heb de programma's van iSkysoft geprobeerd, maar dan kan ik max 4 programma's van een uur opnemen. Liefst zet ik de compressie zo hoog dat ik 8 uur op een schijfje kan zetten. En tevens heb ik graag een startmenu waarin ik een titel kan kiezen.

Ik gebruik Windows 10
Antwoord
#2
Dat gaat lastig worden omdat er rules gezet zijn op het branden en de kwaliteit van een DVD zo kan een DVD eigenlijk maximaal maar net 2 uur aan video kwijt en is de kwaliteit niet al te best. Daarom kwamen koop films op 2 DVDs uit asl deze langer waren dan 2 uur.

Een programma moet dan dus buiten de regels om de compressie omhoogschroeven in MPEG. 8 uur video op een DVD is dan ook niet eens meer normaal te volgen zo slecht van kwaliteit. Bij 4 uur kijk je al ruim de helft van de kwaliteit van een standaard DVD en de standaard DVD kwaliteit is al niet zo super goed.

Maargoed er zijn veel gratis programmas die mp4 enz. op DVD kunnen zetten, enkel maar 2 gratis voor Windows 10.

"WinX DVD Author"

is the top recommended Windows (10) DVD creator freeware 2018 by most users because it is totally free, clean, fast and extremely easy-to-use. It is specially designed for burning various videos to DVD disc (NTSC or PAL) fast and smoothly, like burn MP4 to DVD, convert AVI to DVD, write MKV to DVD, make DVD with VOB and many more.



DVDStyler (Windows 10/8/7, etc.)

DVDStyler is an open source and free DVD authoring application enabling users to produce DVD from videos like AVI, MOV, MP4, MPEG, WMV, etc. and then play the DVD disc on DVD players. It has a user-friendly interface and also supports designing individual DVD Menus.


Succes!
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
#3
(09 June 2018, 19:26)penthe schreef: Dat gaat lastig worden omdat er rules gezet zijn op het branden en de kwaliteit van een DVD zo kan een DVD eigenlijk maximaal maar net 2 uur aan video kwijt en is de kwaliteit niet al te best. Daarom kwamen koop films op 2 DVDs uit asl deze langer waren dan 2 uur.

Een programma moet dan dus buiten de regels om de compressie omhoogschroeven in MPEG. 8 uur video op een DVD is dan ook niet eens meer normaal te volgen zo slecht van kwaliteit. Bij 4 uur kijk je al ruim de helft van de kwaliteit van een standaard DVD en de standaard DVD kwaliteit is al niet zo super goed.

Maargoed er zijn veel gratis programmas die mp4 enz. op DVD kunnen zetten, enkel maar 2 gratis voor Windows 10.

"WinX DVD Author"

is the top recommended Windows (10) DVD creator freeware 2018 by most users because it is totally free, clean, fast and extremely easy-to-use. It is specially designed for burning various videos to DVD disc (NTSC or PAL) fast and smoothly, like burn MP4 to DVD, convert AVI to DVD, write MKV to DVD, make DVD with VOB and many more.



DVDStyler (Windows 10/8/7, etc.)

DVDStyler is an open source and free DVD authoring application enabling users to produce DVD from videos like AVI, MOV, MP4, MPEG, WMV, etc. and then play the DVD disc on DVD players. It has a user-friendly interface and also supports designing individual DVD Menus.


Succes!

Ik heb wel de vraag niet gesteld maar wil je wel bedanken voor je antwoord.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)