Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.4  - KIJK.nl en VPN: Verzoek geweigerd door videoserver
Hallo,

ALs ik van KIJK.NL de volgende link wil downloaden

http://www.kijk.nl/sbs6/droomhuisophetpl...evering-38

krijg ik de melding 'Verzoek geweigerd door videoserver', vervolgens een rood kruis en stopt GD.

Enig idee of deze afleveringen nog te downloaden zijn?
Antwoord
Dat zal misschien met de rechten te maken hebben, probeer je het vanuit Nederland?
Antwoord
(20 May 2017, 16:39)mandatory schreef: Dat zal misschien met de rechten te maken hebben, probeer je het vanuit Nederland?

Nee, ik probeer het inderdaad vanuit het buitenland, maar als ik het via een VPN probeer lukt het ook niet. Terwijl het enkele dagen geleden nog wel lukte.
Antwoord
Het klopt dat veel uitzendingen van KIJK.nl niet in het buitenland te bekijken zijn vanwege georestricties. Bij mijn weten is er niets veranderd in de manier waarop dit wordt vastgesteld. Kun je de uitzendingen wel in je browser bekijken met VPN?

(kun je voortaan je topic een betere titel geven? 'Downloaden van kijk.nl' is niet bepaald behulpzaam voor andere mensen met hetzelfde probleem)
Antwoord
Heb mijn VPN aangeslingerd en kan hem downloaden via de opgegeven URL in de startpost.
Antwoord
(21 May 2017, 17:18)Webmaster schreef: Het klopt dat veel uitzendingen van KIJK.nl niet in het buitenland te bekijken zijn vanwege georestricties. Bij mijn weten is er niets veranderd in de manier waarop dit wordt vastgesteld. Kun je de uitzendingen wel in je browser bekijken met VPN?

(kun je voortaan je topic een betere titel geven? 'Downloaden van kijk.nl' is niet bepaald behulpzaam voor andere mensen met hetzelfde probleem)

Deze uitzending heb ik op twee verschillende notebooks (Windows 10 en Windows Vista ( Raah ) via verschillende browsers gewoon kunnen bekijken.

Op beide notebooks staat de meest recente versie van GD geïnstalleerd.
Downloaden met GD lukt niet (zowel mét als zónder VPN geprobeerd).

Inmiddels is het 28 mei en het probleem bestaat nog steeds.
Iemand enig idee?
Antwoord
Hier geen enkel probleem met VPN vanuit Spanje met GD.

Wat voor VPN gebruik je? Je hebt namelijk ook browser VPN extensies en dan werkt het kijken uiteraard in de browser maar het downloaden met GD niet
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(29 May 2017, 10:08)penthe schreef: Hier geen enkel probleem met VPN vanuit Spanje met GD.

Wat voor VPN gebruik je? Je hebt namelijk ook browser VPN extensies en dan werkt het kijken uiteraard in de browser maar het downloaden met GD niet

Ik gebruik momenteel gewoon een gratis VPN (freevpnnetwork.com).
Met afleveringen vanaf NPO1 e.d. heb ik geen enkel probleem (tot nu toe), maar de afleveringen van Droomhuis op het platteland van KIJK.NL lukken niet.
Andere video's van deze site heb ik (nog) niet geprobeerd...
Antwoord
Dan heeft SBS het IP van de VPN geblokkeerd, SBS doet al jaren extreem moeilijk als het om downloaden gaat. Voorheen kon je ook naar SBS gemiste programmas kijken met de gratis browser add-ons Hola en AnonymoX maar ook deze zijn geblokkeerd. Probeer een andere VPN te vinden die het wel doet, of neem een betaalde variant.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)