Welkom gast! Registreren
Firefox op zwart
Sinds ik de creators update van windows 10 heb geinstalleerd slaat mijn browser (firefox) regelmatig op zwart. Voor alle duidelijkheid, mij PC slaat dus niet vast, en firefox ook niet. Krijg alleen een zwart scherm. Na het afsluiten en opnieuw starten van firefox werkt het weer. Hebben meer firefox gebruikers er last van?
Antwoord
De nieuwste firefox heeft problemen met nieuwe (of oude) grafische kaarten.

Probeer dit eens:
-Open Firefox. Helemaal rechts bovenaan klik je op die 3 horizontale korte streepjes
- Selecteer onderaan het vraagteken. (in die 2 grijze balken onderaan)
- Kies "Herstarten met ingeschakelde addons
- Druk op de Alt toets op je toetsenbord zodat er bovenaan een menu verschijnt in firefox
- Ga naar het menu Extra en kies Opties
- Ga naar het tabblad Geavanceerd
- Zorg dat bovenaan "Algemeen" is onderlijnd
- Zet het vinkje uit onder "Navigeren" bij "Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar".
- Sluit het tabblad door op het kruisje te klikken.
- Sluit Firefox (en herstart de ganse pc)
- Komt het zwarte beeld nog voor?

Andere optie:
Firefox opnieuw installeren
Als het menu bovenaan niet meer verschijnt , druk je terug op de Alt toets
Ga naar het menu Help en kies Probleemoplossingsinformatie
Klik rechts op "Firefox opfrissen..." OPGELET: uw addons worden verwijderd (en ook bladwijzers denk ik). addons kan je achteraf opnieuw installeren, maar je addons kan je best exporteren (Bladwijzers/Alle bladwijzers tonen/Importeren en reservekopie maken/Reservekopie maken en dan moet je dat bestand bewaren. Daarin zitten al je bladwijzers. Om je bladwijzers later terug te zetten kies je weer voor (Bladwijzers/Alle bladwijzers tonen/Importeren en reservekopie maken/ en kies voor Herstellen en voor Bestand kiezen... Kies nu de locatie van het bestand dat je daarnet bewaard hebt.
Antwoord
Ik moet de Creators update nog altijd krijgen maar lees er tot op heden meer negatief nieuws over dan positief, er schijnen nog veels te veel fouten in de update te zitten. Het beste is dus eigenlijk om wat langer af te wachten. Met het programma "Windows Update Minitool" zou het mogelijk moeten zijn deze Creators update uit te stellen door hem zodra je hem ziet te verbergen waardoor deze niet gedownload en geinstalleerd gaat worden. Uiteraard zullen dan waarschijnlijk ook vervolg updates even niet binnen komen totdat je de Creators update toelaat. Dit wordt momenteel aangeraden om fouten te ontlopen. Met Windows 10 pro heb je al de mogelijkheid de update uit te stellen tot maximaal 60 dagen.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Ik heb de Creators update onmiddellijk geïnstalleerd en ik heb er geen enkel probleem mee gehad.
Antwoord
Er staat ook nergens dat iedereen last van de fouten heeft, maar je weet ook niet van tevoren of je ze krijgt of niet. Daarom is het raadzaam af te wachten. Als je na de update geen enkel probleem hebt is dat toch fijn. Ik zelf verwacht ook geen problemen met mijn computer enkel wacht ik gewoon af tot de Creators update vanzelf aangeboden word, ik heb er geen haast bij in ieder geval aangezien mijn Windows 10 meer dan voldoet momenteel.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)