Welkom gast! Registreren
Probleem opslaan andere bestandsformaten
#1
Het programma functioneert goed onder w7 met het wmv formaat , maar probeer ik andere formaten als bv Divx dan slaat hij op als mp4 en dit bestand stuit op problemen zodat het niet afgespeeld kan worden.
Wat is er loss?
Antwoord
#2
Met welk programma probeer je het DivX-bestand te openen? En wat gaat er dan precies fout?
Antwoord
#3
Hallo webmaster,
Ik probeer te openen met Windows media player 12, Nero showtime 4 en Corel windvd 2010.
Van de beschikbare formaten kan corel alleen DivX aan en ondersteunt de rest niet.
Als ik opsla in DivX en Xvid dan toont het venster de extensies: (DivX).MP4 en (Xvid).MP4 en slaat hij uiteindelijk op als .MP4 Geen van deze bestanden is afspeelbaar. 3GP slaat wel goed op maar geeft in Nero een egaal lichtgroen veld i.p.v. beeld (speelt wel af)
Als ik opsla in MP4 dan kan Nero showtime wel afspelen.
De andere bestandsformaten heb ik niet geprobeerd.
Antwoord
#4
De DivX-codec is niet standaard op Windows 7 geïnstalleerd, daarvoor zou je bijvoorbeeld het Windows 7 codecpack kunnen installeren. Programma's als Windows Media Player spelen alleen DivX af na installatie van zo'n codec.
Antwoord
#5
Bedankt,
Ik heb de codecs geinstalleerd en nu doen DivX en MP4 het allebij. Bij de andere 3GP en Xvid opgeslagen als MP4 krijg ik alleen het geluid.
Het is wel goed zo. Ik ben niet zo'n purist dat ik alle bestandsformaten aan de praat wil krijgen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)