08 May 2015, 11:53
De combinatie van Ziggo en UPC, die sinds vorige maand onder de naam Ziggo door het leven gaat, heeft in het eerste kwartaal 47.000 abonnementen verloren. Vooral in het oude Ziggo-gebied, waar een migratie van het tv-netwerk plaatsvond, waren veel opzeggingen.
Van de 47.000 verloren abonnementen - Ziggo geeft niet aan hoeveel individuele klanten dat zijn, maar klanten kunnen meerdere abonnementen hebben - verdwenen er 43.000 plaats in het gebied dat voor de fusie met UPC onder Ziggo viel. Dat laat het bedrijf weten in een verklaring.
In dat gebied moesten klanten hun televisie opnieuw instellen om gebruik te maken van kabel-tv, omdat Ziggo overstapte op het tv-systeem van het oude UPC. Volgens Ziggo komt het hoge aantal opzeggingen deels door die 'netwerkharmonisatie', al is de daling volgens de kabelaar ook te wijten aan de sterke concurrentie. In het vorige kwartaal verloor Ziggo ook al klanten; toen bedroeg het verlies 26.000 abonnees.
Ook het aantal vaste-telefonieklanten van Ziggo daalde, met 7400, blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global. Het verlies van de tv- en telefonieklanten werd gecompenseerd door een toename van 10.000 internetklanten, waardoor het totale verlies van het aantal abonnementen neerkwam op circa 47.000. Daarbij zijn 29.000 mobiele abonnees die Ziggo erbij kreeg niet meegeteld. Ziggo is een virtuele operator op het netwerk van Vodafone.
De Nederlandse tak van het internationale kabelbedrijf behaalde in het eerste kwartaal een omzet van 707,4 miljoen dollar, omgerekend circa 630 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 318,1 miljoen euro, maar dat was voordat Ziggo bij UPC werd gevoegd; die cijfers hadden dus enkel betrekking op UPC. In totaal behaalde Liberty Global een omzet van 4,5 miljard dollar en een verlies van 521,7 miljoen dollar.
Gepost op 8 mei 2015 om 11:08.
Lees het complete artikel via deze link.
Van de 47.000 verloren abonnementen - Ziggo geeft niet aan hoeveel individuele klanten dat zijn, maar klanten kunnen meerdere abonnementen hebben - verdwenen er 43.000 plaats in het gebied dat voor de fusie met UPC onder Ziggo viel. Dat laat het bedrijf weten in een verklaring.
In dat gebied moesten klanten hun televisie opnieuw instellen om gebruik te maken van kabel-tv, omdat Ziggo overstapte op het tv-systeem van het oude UPC. Volgens Ziggo komt het hoge aantal opzeggingen deels door die 'netwerkharmonisatie', al is de daling volgens de kabelaar ook te wijten aan de sterke concurrentie. In het vorige kwartaal verloor Ziggo ook al klanten; toen bedroeg het verlies 26.000 abonnees.
Ook het aantal vaste-telefonieklanten van Ziggo daalde, met 7400, blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global. Het verlies van de tv- en telefonieklanten werd gecompenseerd door een toename van 10.000 internetklanten, waardoor het totale verlies van het aantal abonnementen neerkwam op circa 47.000. Daarbij zijn 29.000 mobiele abonnees die Ziggo erbij kreeg niet meegeteld. Ziggo is een virtuele operator op het netwerk van Vodafone.
De Nederlandse tak van het internationale kabelbedrijf behaalde in het eerste kwartaal een omzet van 707,4 miljoen dollar, omgerekend circa 630 miljoen euro. Een jaar geleden was dat nog 318,1 miljoen euro, maar dat was voordat Ziggo bij UPC werd gevoegd; die cijfers hadden dus enkel betrekking op UPC. In totaal behaalde Liberty Global een omzet van 4,5 miljard dollar en een verlies van 521,7 miljoen dollar.
Gepost op 8 mei 2015 om 11:08.
Lees het complete artikel via deze link.