Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.08  - Divorce S03E03 niet te downloaden vanuit buitenland
Bedankt! Klasse! Het gevreesde rode kruisje krijg ik niet meer te zien. Ik ben nog even aan het stoeien met de juiste extensie. Het lijkt er namelijk op dat sommige de download tijd negatief beïnvloeden. En soms loopt het geluid niet synchroom met het beeld.
Antwoord
(20 January 2015, 14:45)wesleyc schreef: Bedankt! Klasse! Het gevreesde rode kruisje krijg ik niet meer te zien. Ik ben nog even aan het stoeien met de juiste extensie. Het lijkt er namelijk op dat sommige de download tijd negatief beïnvloeden. En soms loopt het geluid niet synchroom met het beeld.

Exact, dat is het nadeel van deze keuze.

Om uitzendingen van RTL te downloaden, zijn er twee keuzes:
* Een volledig MP4-bestand
Voordeel: Een bestand, eenvoudig te downloaden; beschikbaar in het buitenland
Nadeel: laatste tijd traag/instabiele downloadsnelheid, audio-videosynchronisatie na sommige reclameblokken, alleen beschikbaar in 720p (-> grote bestanden)
* Een adaptive stream (meerdere kleine stukjes MP4 die aan elkaar geplakt worden)
Voordeel: meerdere videokwaliteiten (240p/360p/480p/720p), goede audio-videosynchronisatie, stabiele downloadsnelheid
Nadeel: soms traag, werkt niet op sommige systemen (lijkt vrij willekeurig), werkt niet in het buitenland

Aan beide keuzes zitten nadelen. De adaptive stream lijkt het minste nadelen te hebben, maar omdat dat voor sommige tot gevolg heeft dat ze helemaal niets meer van RTL kunnen downloaden, is de bovenste optie nu weer de standaard.
Antwoord
Bedankt webmaster, hier in Frankrijk loopt het weer prima, inderdaad audio-videosynchronisatie soms niet goed, moet ik dan handmatig corrigeren.
Antwoord
Heb zojuist opnieuw geprobeerd Divorce te downloaden (vanuit het buitenland), ditmaal met success! Ik heb de betaversie gebruikt (2.8.1.11) en "Force adaptive" staat uit. Ik heb daarna de uitzending getest op synchronisatiefouten, maar alles liep prima synchroon tot aan het eind. Zoals al genoemd door de Webmaster ondervond ik de volgende nadelen: groot bestand en download is traag. Maar het resultaat is uitstekend dus ik ben tevreden en bij deze dank voor de Webmaster en zijn toewijding.

Wat raadselachtig blijft is dit: bij Divorce krijg ik hier in het buitenland de melding van RTL XL dat de uitzending alleen in Nederland te zien is. Desondanks kan ik hem toch downloaden. Bij Sesamstraat op NPO.nl krijg ik dezelfde melding maar kan ik hem NIET downloaden. Is dit iets dat in de software te verhelpen is?
Antwoord
Pluim voor de Webmaster!
Inderdaad kan je dit soort uitzendingen wel van RTL downloaden en niet van NPO. Ik heb hier weleens over geklaagd bij de politiek, omdat ik nog steeds in NL belastingen betaal... Nooit meer iets van gehoord. Ik ben nu met SBS en Veronica aan het stoeien. Ik had de hoop dit via Hola! en deze mooie site te kunnen downloaden. Maar helaas tot op heden zonder succes.
Antwoord
(20 January 2015, 22:17)Aardvark schreef: Wat raadselachtig blijft is dit: bij Divorce krijg ik hier in het buitenland de melding van RTL XL dat de uitzending alleen in Nederland te zien is. Desondanks kan ik hem toch downloaden. Bij Sesamstraat op NPO.nl krijg ik dezelfde melding maar kan ik hem NIET downloaden. Is dit iets dat in de software te verhelpen is?

Dat je RTL toch in het buitenland kunt downloaden, is een soort 'fout' van RTL; ze controleren niet altijd even goed of de download in het buitenland plaatsvindt of niet. NPO checkt het iets beter en daarom is het niet mogelijk om uitzendingen die niet in het buitenland te bekijken zijn te downloaden.
Antwoord
(20 January 2015, 17:23)Webmaster schreef: Nadeel: soms traag, werkt niet op sommige systemen (lijkt vrij willekeurig), werkt niet in het buitenland

Vandaag heb ik een update doorgevoerd betreffende de RTL-video's; degene die problemen hadden met adaptive video's die mislukten (1 minuut-downloads etc) zouden nog een kunnen proberen of ze nu meer succes hebben.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)