Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.05  - Gemistdownloader doet het niet
En het .NET Framework 4 Client of hoger is geïnstalleerd?
Antwoord
Nope, mijn PC had nog versie 3.5 staan. Dus .NET 4 Client gedownload en geinstalleerd.
Nu start de applicatie wel op. Helaas geeft hij echter bij poging tot downloaden van een video op Uitzending gemist de foutmelding: "System.Exception: GDfetch.dll kon niet gevonden worden". Dit bestand GDfetch.dll staat echter wel degelijk in de ge-unzipte folder van de portable versie van waaruit ik GemistDownloader opstart.
Antwoord
(01 December 2013, 18:57)Bramz schreef: Helaas geeft hij echter bij poging tot downloaden van een video op Uitzending gemist de foutmelding: "System.Exception: GDfetch.dll kon niet gevonden worden". Dit bestand GDfetch.dll staat echter wel degelijk in de ge-unzipte folder van de portable versie van waaruit ik GemistDownloader opstart.
Zou je het volgende kunnen poberen:
Houdt de Windows-toets en R samen ingedrukt, typ
Code:
%appdata%
, druk op enter. Verwijder vervolgens de map GemistDownloader.

Start nu GemistDownloader opnieuw op.
Antwoord
Deze suggestie heb ik uitgevoerd: de map 'GemistDownloader' uit de Application Data map verwijderd, maar helaas, dezelfde foutmelding blijft zich voordoen.
Antwoord
Inmiddels heb ik de portable versie op twee andere XP-PC's geplaatst en ook daar doet zich dezelfde foutmelding voor bij poging tot downloaden van een videofile.
Het lijkt dus dat het niet om een incidenteel probleem op een toevallige PC gaat maar om een vrij structurele tekortkoming in deze applicatie, althans op de XP-versie van Windows.
Zou m.i. goed reproduceerbaar moeten zijn op een testmachine bij de ontwikkelaar.
Antwoord
Ik heb het probleem kunnen reproduceren, maar dan alleen op XP-machines. Een vreemde bug, ik ga er naar kijken.

Desalniettemin: vergeet niet dat de ondersteuning voor XP bijna afloopt ;-)
Antwoord
Klopt, maar de noodzakelijke hardware-update voor de overstap naar 8 slaat een fors gat in de begroting. Ben nog aan het sparen :-)
Antwoord
Als het goed is, is dit opgelost in versie 2.8.1.6.
Antwoord
(14 December 2013, 15:55)Webmaster schreef: Als het goed is, is dit opgelost in versie 2.8.1.6.

Ja, perfekt! Ik gebruik de portable versie en die werkt weer prima! Hartelijk dank!
Antwoord
Jawel, ook bij mij werkt de portable versie nu goed. Met dank.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)