Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.05  - Adaptive download slaat af
Van de publieke omroepen kan ik niks downloaden. Hij vind wel het programma, maar het downloaden begint niet. Enig idee wat er mis is?
Antwoord
Kun je een voorbeeldlink geven?
Antwoord
Bijvoorbeeld http://www.npo.nl/tijd-voor-max/28-10-2013/POW_00684700

De knop "Start Downloaden" blijft grijs (niet aanklikbaar) en als het wel gaat start de download niet op, of hij gaat maar tot 4 of 5 procent
Antwoord
(29 October 2013, 8:34)Webmaster schreef: Kun je een voorbeeldlink geven?

Bijvoorbeeld http://www.npo.nl/tijd-voor-max/28-10-2013/POW_00684700

De knop "Start Downloaden" blijft grijs (niet aanklikbaar) en als het wel gaat start de download niet op, of hij gaat maar tot 4 of 5 procent
Antwoord
Hier heb ik hetzelfde probleem met "Schilderen met Gary Jenkins" van maandag j.l. (28-10-2013).

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1376007

Een mailtje naar OmroepMax met vragen hieromtrent, gaf een half, nietsluided en niet terzake doend antwoordt ..... Jammer OmroepMax!
Antwoord
Is er nog een oplossing gevonden voor bovengenoemd probleem?
Antwoord
(29 October 2013, 11:02)cmrboer schreef: De knop "Start Downloaden" blijft grijs (niet aanklikbaar)
Dit betekent dat je niet hebt aangegeven waar je de download wil opslaan. Verzeker jezelf ervan dat er in de balk erboven een locatie is ingevuld (klik op 'Opslaan naar...')

Meatball schreef:Hier heb ik hetzelfde probleem met "Schilderen met Gary Jenkins" van maandag j.l. (28-10-2013).
Wat gaat er precies mis?
Antwoord
Even nog een aanvulling op bovenstaand probleem:

Helaas kan ik nog steeds niets downloaden van uitzendinggemist.nl of npo.nl. Wat mij opvalt is dat toen alles nog goed werkte de videokwaliteit automatisch naar 360 px ging. Nu ik niet meer kan downloaden blijft deze op 480 px staan.
Het downloaden van RTLXL, Youtube e.d. gaat wel goed.

OPROEP: Zijn er nog meer gebruikers die dit probleem hebben?

Heb net nog een poging gewaagd, maar na 20 min heb ik het maar opgegeven. Download blijft op 7% hangen.

[Afbeelding: gdl.gif]
Antwoord
Jammer, maar helaas het downloaden van NPO en Uitzendinggimist met de nieuwe versie lukt ook niet.
Begin er helaas een beetje moedeloos van te worden.

RTL en NPO bieden hun stream adaptive aan. Bij RTL geen probleem (krijg download binnen zonder converteren), bij NPO Uitzendinggemist alleen H264, maar stopt dan bij een willekeurig percentage en stopt dan verder met downloaden.
Antwoord
(02 November 2013, 7:43)cmrboer schreef: Jammer, maar helaas het downloaden van NPO en Uitzendinggimist met de nieuwe versie lukt ook niet.
Begin er helaas een beetje moedeloos van te worden.

RTL en NPO bieden hun stream adaptive aan. Bij RTL geen probleem (krijg download binnen zonder converteren), bij NPO Uitzendinggemist alleen H264, maar stopt dan bij een willekeurig percentage en stopt dan verder met downloaden.
Ik kan het probleem zelf niet reproduceren, en heb vooralsnog geen soortgelijke gevallen gehoord. Heb je het zelf op andere computers kunnen reproduceren?

Overigens, de uitzendingen van RTL worden met GemistDownloader _niet_ adaptive binnengehaald. Alleen recente uitzendingen van NPO.nl en YouTube-video's van 1080p of meer.

En treedt dit probleem alleen op als je naar H.264 opslaat, of ook bij bijv. WMV, AVI of DivX?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)