Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.0.5 bèta  - GemistDownloader wil niet opstarten
#1
Ik heb net de nieuwste beta geïnstalleerd, maar het prgramma start niet op. Ik zie alleen deze foutmelding:

Er is een fout opgetreden tijdens het openen van GemistDownloader:
Object reference not set to an instance of an object.


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#2
Heb je al geprobeerd het programma opnieuw te downloaden en te installeren?

Als dat ook niets oplost, doe dan het volgende:
- Druk [Windows-toets] en [R] kort tegelijk in
- Typ vervolgens %appdata%/GemistDownloader, en druk op [Enter].
- Verwijder het bestand Instellingen.ini
- Probeer GemistDownloader opnieuw te openen.
Groeten,
Webmaster
Antwoord
#3
OK, dat werkt!

instellingen.ini stond echter niet in %appdata% maar in Program Files\GemistDownloader
Antwoord
#4
(17 November 2012, 16:29)ArchCarrier schreef: instellingen.ini stond echter niet in %appdata% maar in Program Files\GemistDownloader

Mooi dat het is opgelost. Waarschijnlijk heeft GemistDownloader dan een foutje gemaakt bij het genereren van de instellingen.ini-file. Als instellingen.ini namelijk in Program Files\GemistDownloader staat, gaat GemistDownloader zich als portable gedragen.
Antwoord
#5
Hm, er gaat toch nog iets niet goed: de .ini-file wordt nu opgeslagen in de standaard downloadmap die ik in de instellingen heb aangegeven.
Antwoord
#6
(17 November 2012, 19:42)ArchCarrier schreef: de .ini-file wordt nu opgeslagen in de standaard downloadmap die ik in de instellingen heb aangegeven.

GemistDownloader doet het volgende zodra je op [Opslaan] klikt in het instellingenscherm:
>Bestaat het bestand instellingen.ini in de map waar GemistDownloader.exe staat? Zo ja, sla de instellingen op naar diezelfde map. Zo nee, sla de instellingen op naar de Application Data-map.

Het zou erg vreemd zijn als GemistDownloader de instellingen altijd zou opslaan naar de map die je opgeeft als standaard downloadmap. Probeer eens een andere standaardmap in te stellen, en kijk of zich hetzelfde voordoet. Wat eventueel nog het geval kan zijn, is dat je virusscanner GemistDownloader als bedreiging ziet en uit voorzorg de .ini-bestanden naar een andere locatie opslaat.
Antwoord
#7
Ik gebruik geen virusscanner, dus daar kan het niet aan hebben gelegen.

Het lukt me echter ook niet meer om het probleem te reproduceren, dus laat maar zitten Smilie
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)