Welkom gast! Registreren
Klacht: Terugkerende fout in de ondertitel weergave
#1
Als slechthorende neem ik programma's op met de ondertitel optie aan.
Als een ondertitel eindigt met "den." bijvoorbeeld: "Ik probeer mezelf wakker te houden." dan wordt er een foutieve ondertitel opgenomen.
In dit geval: "Ik probeer mezelf wakker te hou432 00:37:35,240--00:37:39,600 Ik zou juist onderkoeld kunnen raken." Dit is een samensmelting van twee ondertitels, waar tussen de tijd van de tweede ondertitel getoond wordt. Het komt alleen voor als de ondertitel eindigt op "den." Het getal, in dit geval "432" dat er voor in de plaats komt is steeds wisselend, maar houdt volgens mij verband met de tijd van de huidige ondertitel.
Als ik rechtstreeks kijk op uitzending gemist dan doet zich dit probleem niet voor. Ik gebruik versie 2.7.0.4 Sla uitzendingen op in H.264 formaat. De lettergrootte heeft geen invloed op de klacht.Ik heb een snapshot als bijlage toegevoegd.


Bijlagen Miniatuurweergaven
   
Antwoord
#2
Klopt, deze fout is bekend. In de bètaversie is dit probleem verholpen.

Ook in de volgende stabiele versie zal dit probleem dus verholpen zijn.
Antwoord
#3
(26 October 2012, 12:56)Webmaster schreef: Klopt, deze fout is bekend. In de bètaversie is dit probleem verholpen.

Ook in de volgende stabiele versie zal dit probleem dus verholpen zijn.

Ik heb de bèta geïnstalleerd en het TV-programma opnieuw gedownload. Klacht verholpen. Bedankt.

p.s. de default lettergrootte voor de ondertiteling vind ik nogal groot, ik zet deze meestal handmatig op 3 procent.
Antwoord
#4
(27 October 2012, 10:21)john-hdw schreef: p.s. de default lettergrootte voor de ondertiteling vind ik nogal groot, ik zet deze meestal handmatig op 3 procent.
Ik zal er naar kijken voor in de volgende versie; bedankt!
Antwoord
#5
(27 October 2012, 10:31)Webmaster schreef:
(27 October 2012, 10:21)john-hdw schreef: p.s. de default lettergrootte voor de ondertiteling vind ik nogal groot, ik zet deze meestal handmatig op 3 procent.
Ik zal er naar kijken voor in de volgende versie; bedankt!

Als je er dan toch naar kijkt, dan nog een paar wensen. De gedownloade files kan ik met FTP op mijn Humax 5200C PVR zetten. Als ik ze via de Humax dan afspeel dan is het beeld op mijn TV iets gezoomd en worden de randen er af gesneden. Of dat de schuld is van de file, de Humax of mijn TV laat ik in het midden. Mijn TV staat daarbij op "auto" of "16:9"; de Humax op "auto" of "volledig". En met al die combinaties treedt dit op. Daarmee valt ook een stuk van de ondertiteling weg. Zie bijgaande screenshot "1-GD-file-afgespeeld-via_HUMAX5200C.jpg". Als ik de file met VLC-player afspeel en mijn TV als monitor bij mijn laptop gebruik dan staan de randen er wel op. Zie: "2-GD-file-afgespeeld-via_VLC-player.jpg". De tekst staat echter wel tot de rand van het beeld. Bij uitzending gemist rechtstreeks blijft er echter altijd een marge tot de rand van het beeld, zie "3-Uitzending-gemist-rechtstreeks.jpg". In dit voorbeeld heb ik de ondertiteling op het default font "Segoe UI bold" laten staan, maar de grootte handmatig op 3 % gezet. Waarschijnlijk had 2.5% het meest overeengekomen met uitzending gemist rechtstreeks, maar 2.5% kun je niet instellen en 2% is te klein.
De vraag is nu of je de breedte van de tekst kan begrenzen op ongeveer 80% van de schermbreedte en ietsje hoger in beeld kan zetten.
P.s. achteraf gezien had ik een wat ongelukkig fragment uitgezocht omdat de scene nogal donker is en je daardoor het onderscheid niet zag tussen de rand van het scherm en het beeld. Ik heb de gamma van de screenshots echter fors opgevoerd, waardoor het verschijnsel nu toch te zien is. De beelden zijn nu alleen niet zo fraai.


Bijlagen Miniatuurweergaven
           
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)