Welkom gast! Registreren
vastlopen laptop
Als ik op mijn ASUS-laptop een office-document oproep, verschijnt dat op het scherm, maar de cursor zit "vast" en ik kan hem niet verplaatsen. Ook kan ik het document verder niet bewerken.
Dit geldt voor alle documenten die ik kan oproepen maar er verder niets mee doen.
Verder doet mijn capslock knop het opeen ook niet meer.
Het probleem is ontstaan nadat door een toevallige verkeerde toetsaanslag het beeld op het scherm onderste bovenkwam te staan.
Een vriend heeft me geholpen om het beeld weer normaal te krijgen, maar daarna trad het hiervoor geschetste probleem op, waarmee tot nu toe niemand me kon helpen.

Heel graag spoedig een oplossing voor dit verdraaid lastige probleem!!
Ik draai met Windows 7 op de laptop.

Groeten,
Mabel
Antwoord
Beste Mabel,
Heb je systeemherstel al geprobeerd? Als je je systeem terugzet naar een moment waarop je computer nog goed functioneerde, zou je van je probleem af kunnen zijn.
Hier kun je een handleiding vinden voor systeemherstel onder Windows 7.

Met vriendelijke groet,
Webmaster
Antwoord
Beste webmaster,
Het terugzetten van het systeem zoals je aangeeft heb ik al geprobeerd en daarna heeft het bedrijf dat mij de laptop leverde dat ook weer geprobeerd, echter zonder resultaat. Ook is geprobeerd om de driver voor het toetsenbord te vervangen maar ook dat haalde niets uit. Zelfs de helpdesk van de laptopfabriek wist er geen raad mee en wou wel proberen er wat aan te doen als de laptop werd opgestuurd.
Tenslotte heeft mijn leverancier aangeboden om de laptop geheel opnieuw in te richten en daar is men nu mee bezig, nadat ik alle bestanden had gebackuped.
Uit ervaring kan ik nu de volgende waarschuwing geven: pas op met de toetsaanslag: ALT + 1,2,3 want daarmee is de ellende begonnen.
Ik probeerde die toetscombinatie omdat ik diacritische tekens nodig had.
Ik heb een laptop met een apart numeriek toetsengedeelte.
Kan iemand mij aangeven hoe ik op een laptop met zo'n numeriek toetsengedeelte de diacritische tekens kan oproepen? Op een desktop PC is dat immers een fluitje van een cent!! Ik gebruik vaak tekens als é, ë, ü, etc. Gr. Mabel
Antwoord
Beste Mabel,
Je kunt in plaats van ALT-codes ook de zogenaamde 'dode toets' gebruiken om accenttekens te maken. Op deze Wikipedia-pagina staat in de tabel een overzichtje van welke tekens je kunt genereren.

Zo levert de combinatie ' + e de letter é op;
" + a levert ä op.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)