Welkom gast! Registreren
Laptop zwart scherm / extern scherm wel beeld
Ik heb een Laptop (HP Pavilion DV9500) met beeldschermproblemen.

Als ik de laptop aanzet met het scherm open wordt het scherm lichtgrijs en start deze niet op en hoor ook geen Vista opstarttune er is ook geen harde schijfactiviteit.

Als ik de laptop aanzet met het scherm open en een extern scherm aangesloten wordt het scherm lichtgrijs en start deze niet op en hoor ook geen Vista opstarttune er is ook geen harde schijfactiviteit.
Het externe scherm doet het ook niet.

Als ik de laptop aanzet met het scherm dicht en een extern scherm aangesloten. Start de computer goed op en op het externe scherm kan ik volledig gebruik maken van de laptop maar het scherm van de laptop blijft lichtgrijs. Als ik met een lamp op het laptopscherm schijn dan zie ik geen activiteit

Ik heb de BIOS, en drivers van de grafische (NVIDIA GeForce 8400 M GS) kaart ge-update. Ik heb de aansluitingen van de stekkertjes van/naar het scherm en de Inverter aangedrukt.

Het moederbord en de grafische kaart kunnen mijn inziens niet kapot zijn omdat het externe scherm het wel gewoon doet. Het kan iets zijn in de BIOS als deze een signaal moet krijgen van het scherm (dat zou verklaren waarom de laptop niet opstart met de klep open).

Is er iemand bekend met dit probleem en/of heeft gelijksoortige problemen gehad?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)