Welkom gast! Registreren
YouTube-download lukt niet altijd
#1
Ik kan soms (niet altijd) geen video's van You Tube downloaden. Het fragment dat ik probeer binnen te halen wordt keurig herkend (GemistDownloader zoekt er zelfs de juiste afbeelding en titel bij), maar zodra ik op de startknop klik, komt er een rood kruisje voor "Stap 3" te staan. In grijs worden dan de volgende foutmeldingen gegeven:
- Het bestand is niet beschrijfbaar.
- Controleer of het bestand afgesloten is.

Vermoedelijk is de laatste van toepassing. Maar dat is dan wel raar, want met een andere downloader krijg ik het fragment wel binnen. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Dank en vriendelijke groet,
Egbert

Antwoord
#2
Beste Egbert,
Die foutmelding krijg je te zien als de downloader een 'write error' genereert. Het kan zijn dat:
- Je een video wil downloaden naar een bestand dat je geopend hebt (bijvoorbeeld in Media Player)
- Je een video wil downloaden naar een bestand dat alleen-lezen is
- Je een video wil downloaden naar een locatie waar geen bestandsruimte meer beschikbaar is

Controleer of geen van drie van toepassing is. In de meeste gevallen wordt de foutmelding veroorzaakt door het eerstgenoemde.

Met vriendelijke groet,
Webmaster
Antwoord
#3
(03 November 2011, 16:15)Webmaster schreef: Het kan zijn dat:
- Je een video wil downloaden naar een bestand dat je geopend hebt (bijvoorbeeld in Media Player)
- Je een video wil downloaden naar een bestand dat alleen-lezen is
- Je een video wil downloaden naar een locatie waar geen bestandsruimte meer beschikbaar is
Geen van de hier genoemde situaties doet zich voor, want: het bestand is tijdens het downloaden niet in gebruik door welke mediaspeler op mijn pc dan ook; de downloader maakt een nieuw bestand aan; en op de vaste schijf is plenty ruimte. Ware dat laatste niet het geval dan zou die andere dowloader het evenmin kunnen, toch?
Ik weet niet of het tegen de regels van dit forum is om "man en paard" te noemen, d.w.z. de url bij YT en de titel van het fragment. Dan zou iemand anders het wellicht ook eens kunnen testen.

Groet,
Egbert
Antwoord
#4
Beste Egbert,
Dat is geen probleem.

Met vriendelijke groet,
Webmaster
Antwoord
#5
Het gaat om een fragment van Farce Majeure, te weten "Schat, staat de vodka koud?" Dit is de url: http://www.youtube.com/watch?v=CDT93XEb9...re=related. Ben benieuwd wat anderen ervaren als ze proberen dit filmpje te dl'en.

Dank en vr. groet,
Egbert
Antwoord
#6
Beste Egbert,
Youtube blijkt (afgelopen weken) iets te hebben aangepast waardoor er iets mis ging met het opzoeken van de beste videokwaliteit (iets wat GemistDownloader automatisch doet) bij sommige video's. Als het goed is, is dat nu opgelost. Ik hoor graag van je als er nog iets niet functioneert.

Bedankt voor het melden,
Webmaster
Antwoord
#7
Hartelijk dank!

Ik krijg genoemd fragment nu zonder problemen binnen. Ik snap alleen niet hoe dat "ineens zomaar" kan. Ik heb, voorzover ik kan nagaan, geen aangepaste versie van GemistDownloader gedownload. Wat dan als mogelijkheid overblijft is dat jullie even met You Tube bellen om ze te vertellen dat ze hun software compatibel moeten maken met die van jullie. Nou, dat is, laten we eerlijk zijn, ook niet erg realistisch.

Ik ben erg nieuwsgierig, kortom, naar hoe jullie het probleem hebben gefixt. Of vraag ik nou teveel?

Vriendelijke groet,
Egbert
Antwoord
#8
Beste Egbert,

Dat is geen geheim hoor - op het moment dat je een request doet in GemistDownloader, wordt die via onze servers naar YouTube gestuurd. Omdat de websites van Uitzending Gemist, RTL en YouTube nogal eens veranderen, heb ik voor deze structuur gekozen. Anders zou ik bezig blijven met nieuwe updates maken. Smilie Door wat dingen op de server hier aan te passen, hoeft niemand te updaten.

Vriendelijke groet,
Webmaster
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)