Welkom gast! Registreren
film verkleinen
Hallo',
Ik heb nogal wat films op m'n pc staan die ik graag wil bewaren maar nu ga ik ruimte tekort komen op m'n hd .
Is er een programma waarmee ik een film kan verkleinen?
Alvast bedankt
TheoWorship
Antwoord
Films anders te encoderen zodat ze minder ruimte in beslag nemen kan een ingewikkeld proces zijn. Je moet namelijk een balans vinden tussen bestandsgrootte (hoe groot is het nieuwe bestand?), kwaliteitsverlies (hoeveel gaat de kwaliteit er op achteruit?) en bruikbaarheid (kan ik de nieuwe video met ieder programma afspelen?).

Een aardig programma om eigen video's te converteren is Free Video Converter van de firma AnvSoft. Hier bij is het echter van belang hoe je de verschillende opties instelt, omdat je anders na het converteren een grotere video krijgt i.p.v. een kleinere. Probeer eerst een korte video om het resultaat te bekijken en niet direct een lange film, omdat je anders misschien voor niets zit te wachten.

Je kunt overigens ook overwegen om de films op een andere locatie te bewaren, zoals een andere harddisk. Of wellicht kun je ze op dvd branden.
Antwoord
(28 October 2012, 13:25)Webmaster schreef: Films anders te encoderen zodat ze minder ruimte in beslag nemen kan een ingewikkeld proces zijn. Je moet namelijk een balans vinden tussen bestandsgrootte (hoe groot is het nieuwe bestand?), kwaliteitsverlies (hoeveel gaat de kwaliteit er op achteruit?) en bruikbaarheid (kan ik de nieuwe video met ieder programma afspelen?).

Een aardig programma om eigen video's te converteren is Free Video Converter van de firma AnvSoft. Hier bij is het echter van belang hoe je de verschillende opties instelt, omdat je anders na het converteren een grotere video krijgt i.p.v. een kleinere. Probeer eerst een korte video om het resultaat te bekijken en niet direct een lange film, omdat je anders misschien voor niets zit te wachten.

Je kunt overigens ook overwegen om de films op een andere locatie te bewaren, zoals een andere harddisk. Of wellicht kun je ze op dvd branden.

Webmaster bedankt voor Uw reactie ,
ik denk dat het de beste weg is om een externe hd te kopen dan heb wat extra ruimte en ben ik van een hoop gedoe af. Bedankt voor de hulpDáág!

En nu een nieuwe vraag:
met welk programma (gratis) kan ik een pps omzetten naar avi?:'D
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)