Welkom gast! Registreren
multimedia player
Hi, ik heb een multimedia player gekocht. Hij werk redelijk goed, maar de films die ik op de apparaat zet sommige hebben ondertitel sommige niet. Wat moet ik doen om de ondertitel ook mee te zetten op het apparaat?
Hopelijk weet iemand dat.

Alvast bedankt.
Antwoord
Hoi Suret,
Als je (zelf gedownloadde) video's op de harde schijf van een multimediaspeler zet, heb je voor jouw idee twee opties. Sommige spelers ondersteunen losse ondertitelingsbestanden, zoals .SRT- en .SUB-bestanden. In zo'n geval kun je beide bestanden naar de mediaspeler kopieeren - let er wel op dat de bestanden dezelfde naam hebben (dus bijvoorbeeld 'James Bond.avi' en 'James Bond.srt').
In het andere geval ondersteunt jouw multimediaspeler deze optie niet. Hiervoor moet je de ondertiteling in de video 'branden', dat doe je door de video met de ondertiteling te converteren. De .SRT- of .SUB-bestanden worden dan in een programma op de computer voor je 'in' de video gezet, en genereert dan een nieuw bestand. Een programma dat dat kan is het gratis Any Video Converter. Het werkt heel simpel: je voegt een bestand in de lijst, je klikt bij opties op 'ondertiteling' (of 'subtitles'), en selecteert de juiste ondertiteling. Vervolgens converteer je het bestand naar een indeling die jouw mediaspeler ondersteunt (zoals waarschijnlijk .WMV), en na het converteren staat de ondertiteling in het bestand geplakt. Als je nu de video afspeelt op jouw televisie, staat de ondertiteling er meteen onder.

Als je iets niet duidelijk is, of iets niet lukt, laat het weten.

Webmaster
Antwoord
Hi Webmaster,
Ik heb je reactie gelezen. Alvast bedankt voor het reageren. Ik heb nog niet gedaan wat je zei want ik heb het eve druk, maar binnen een dag ga ik dat doen. Als het niet lukt dan laat ik je weten. Hopelijk lukt het wel zodat ik goed reactie plaats. Maar je hoort het wel.

Nogmaals thnx.
Antwoord
Hi Webmaster,
Sorry dat ik nu pas reageerd. Ik heb de any dvd converter geinstalleerd. En tot nu toe werkt het prima. Alleen duurd het wel lang voordat een film helemaal klaar is. Maar ja je kan niet alles hebbeb he. :-)
Bedankt voor je hulp. Ik ben er blij mee.

Suret
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)