28 March 2011, 15:16
Het lijkt Apple maar niet te lukken om de wekfunctie van haar iPhone op orde te krijgen. Nu in Europa de zomertijd is ingegaan, zijn er weer veel gebruikers waarbij de wekker niet op de juiste tijd afgaat.
De problemen deden zich ook al voor toen vorig jaar de wintertijd in ging, en daarna nog eens na oud en nieuw. Het is nog steeds niet duidelijk waarom de telefoon niet goed met dit soort gebeurtenissen omgaat.
Het helpt daarbij niet dat de manieren waarop de softwarefout zich uit, nogal verschillen per gebruiker. Zo klagen sommige mensen over een wekker die een uur te vroeg afgaat, terwijl anderen juist last hebben van eentje die een uur te laat gaat. Dan zijn er ook nog gebruikers waarbij de wekfunctie het helemaal niet meer doet. Ook zijn er iPhone-bezitters waarbij zich helemaal geen problemen voordoen.
Wel universeel is dat de fout wereldwijd voorkomt. Toen twee weken geleden in de Verenigde Staten de zomertijd in ging, kwam het daar ook al voor. Via Twitter zijn klachten van iPhone-bezitters in andere landen te lezen.
Omdat de problemen zo uiteen lopen, is er geen algemene oplossing beschikbaar. Apple zelf heeft nog niet gereageerd op de klachten.
Gepost op 28 maart 2011 om 13:11.
Lees het complete artikel via deze link.
De problemen deden zich ook al voor toen vorig jaar de wintertijd in ging, en daarna nog eens na oud en nieuw. Het is nog steeds niet duidelijk waarom de telefoon niet goed met dit soort gebeurtenissen omgaat.
Het helpt daarbij niet dat de manieren waarop de softwarefout zich uit, nogal verschillen per gebruiker. Zo klagen sommige mensen over een wekker die een uur te vroeg afgaat, terwijl anderen juist last hebben van eentje die een uur te laat gaat. Dan zijn er ook nog gebruikers waarbij de wekfunctie het helemaal niet meer doet. Ook zijn er iPhone-bezitters waarbij zich helemaal geen problemen voordoen.
Wel universeel is dat de fout wereldwijd voorkomt. Toen twee weken geleden in de Verenigde Staten de zomertijd in ging, kwam het daar ook al voor. Via Twitter zijn klachten van iPhone-bezitters in andere landen te lezen.
Omdat de problemen zo uiteen lopen, is er geen algemene oplossing beschikbaar. Apple zelf heeft nog niet gereageerd op de klachten.
Gepost op 28 maart 2011 om 13:11.
Lees het complete artikel via deze link.