Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.4  - Foutmelding downloaden NPO.nl
De website van AVROTROS wordt inmiddels ook weer direct ondersteund, hoewel het altijd aan te raden is om de uitzending via NPO.nl op te zoeken.
Antwoord
Sinds de NPO een nieuwe site NPO Start heeft ondervind ik problemen met het downloaden. Ik gebruik de laatste versie van Gemistdownloader. Na ca 10% stopt de boel er mee en krijg ik een melding dat de download is afgebroken.

Jammer, want ik maakte veelvuldig gebruik van Gemistdownloader om interessante uitzendingen te archiveren.

Is er al bekend wat de oorzaak/oplossing zou kunnen zijn?
Antwoord
Even een reactie op mijn vorige bericht:
Ik heb voor de aardigheid eens een alternatieve route geprobeerd. Mijn iPhone direct aan de pc gehangen en via de ingeschakelde "Persoonlijke Hotspot" verbinding met internet gemaakt. Ik heb een abonnement van KPN met een datalimiet van 25GB. Het blijkt dat op deze manier wel gedownload kan worden en zelfs met een duizelingwekkende snelheid. Eveneens wel tot tweemaal een om onduidelijke redenen afgebroken download, maar het werkt nu in ieder geval.

Conclusie: de vaste internetverbinding is waarschijnlijk het probleem.
Antwoord
Het downloaden gaat prima, maar de kwaliteit van NPO komt op gemist downloader niet hoger dan 560p terwijl de nieuwe NPO site streamt in 720p kwaliteit.
Kan dat op gemist downloader niet worden verandert zodat je daar net als bij RTL programma's standaard 720p kwaliteit krijgt ?
Antwoord
(13 August 2017, 0:00)DannyNL schreef: Het downloaden gaat prima, maar de kwaliteit van NPO komt op gemist downloader niet hoger dan 560p terwijl de nieuwe NPO site streamt in 720p kwaliteit.
Kan dat op gemist downloader niet worden verandert zodat je daar net als bij RTL programma's standaard 720p kwaliteit krijgt ?

Bij mij weten gaat de 'gratis' variant van NPO Start/Gemist niet hoger dan 560p - GemistDownloader biedt dus de hoogst mogelijke downloadkwaliteit aan.
Antwoord
(07 July 2017, 8:24)cmrboer schreef: Zie niet wat het probleem is. Alles is gewoon te downloaden. Ga hiervoor naar https://www.npo.nl/gids en klik met je rechtermuisknop op het programma van je keuze. Kopieer deze URL en plak deze in GD.

Een heel late reactie, maar dat is inderdaad de makkelijkste methode en werkt prima in GD (bij de meeste programma's) Dank en groet, Adriaan
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)