29 October 2013, 20:10
Nederlanders sluiten vaker een abonnement af bij een goedkopere provider, terwijl de grotere en duurdere providers KPN, Vodafone en T-Mobile juist minder klanten trekken. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper.
Onder meer Tele2, dat nu nog een virtuele provider is maar volgend jaar begint met een eigen 4g-netwerk, won afgelopen jaar aan klanten en zag zijn marktaandeel groeien tot 7 procent, zo heeft Telecompaper becijferd. Ook de budgetmerken van de grote providers, Simyo van KPN en Hollandsnieuwe van Vodafone, winnen aan populariteit.
Een derde van de Nederlanders met een abonnement heeft een sim-only en koopt zijn telefoon er los bij. Daarmee groeit het aantal mensen met sim-only nog altijd. Bij providers als Simyo is dat de enige optie; daarbij zijn geen abonnementen in combinatie met de aankoop van een toestel mogelijk. Telecompaper baseert zich op eigen onderzoek onder 20.000 Nederlanders, die online vragen beantwoorden. Een deel van de vragen is gesteld aan 5500 respondenten.
Gepost op 29 oktober 2013 om 19:04.
Lees het complete artikel via deze link.
Onder meer Tele2, dat nu nog een virtuele provider is maar volgend jaar begint met een eigen 4g-netwerk, won afgelopen jaar aan klanten en zag zijn marktaandeel groeien tot 7 procent, zo heeft Telecompaper becijferd. Ook de budgetmerken van de grote providers, Simyo van KPN en Hollandsnieuwe van Vodafone, winnen aan populariteit.
Een derde van de Nederlanders met een abonnement heeft een sim-only en koopt zijn telefoon er los bij. Daarmee groeit het aantal mensen met sim-only nog altijd. Bij providers als Simyo is dat de enige optie; daarbij zijn geen abonnementen in combinatie met de aankoop van een toestel mogelijk. Telecompaper baseert zich op eigen onderzoek onder 20.000 Nederlanders, die online vragen beantwoorden. Een deel van de vragen is gesteld aan 5500 respondenten.
Gepost op 29 oktober 2013 om 19:04.
Lees het complete artikel via deze link.