Welkom gast! Registreren
Uitzendinggemist-downloader icm PROXY
#1
Uitzendinggemistdownloader is een perfect krachtig programma, dat goed werkt. Alleen moet ik op mijn werk altijd via een directe internetverbinding het programma starten, omdat via een proxy het helaas niet werkt.

En via een rechtstreekse internetlijn downloaden werkt wel, alleen de proxy is veel sneller, en al mijn actieve netwerkverbindingen vallen uiteraard weg zodra ik naar de adsl-verbinding moet overschakelen.

Vandaar de vraag of het mogelijk is om een proxy-mogelijkheid toe te voegen in het programma, zodat ik ook via de proxy van mijn werk gebruik kan maken van dit mooie programma.

Wanneer ik via de proxy van mijn werk ben aangemeld en ik start uitzendinggemist, krijg ik een wit vak en daarna de foutmelding dat er geen internetverbinding is. Bij de 'extra gegevens' die ik dan kan bekijken zie ik ergens wel mijn proxy staan, dus er wordt op de een of andere manier wel wat overgenomen (in explorer staat deze proxy ingevuld), alleen werkt deze niet. Er wordt blijkbaar een check gedaan naar een bepaalde website tijdens het starten van het progrmma. Welke website is dit? Dan is deze website in de proxysoftware van de netwerkbeheerder als uitzondering toe te voegen (dat voor deze website via mijn ip-adres geen autenticatie gebruikt hoeft te worden), zodat de internetcheck altijd goed gaat.

Maar sowieso is het denk ik goed om een mogelijkheid om deze proxy toe te voegen in de software goed is, omdat ik nu steeds de proxy van explorer moet wijzigen. En de wijziging is alleen nodig voor uitzendinggemistdownloader, en voor internet explorer wil ik hem liever zo laten staan. Want als ik nu uitzendinggemist afsluit en ik wissel weer naar de proxy moet ik iedere keer de proxy weer opnieuw instellen en dat is lastig....
Antwoord
#2
Beste mgrandia,
Voor de volgende versie staat proxy-ondersteuning op het programma. Wat het lastig maakt om proxy-ondersteuning toe te voegen, is dat één van de onderliggende programma's in GemistDownloader niet goed overweg kan met proxies. Vandaar dat het zo lang heeft geduurt voordat GemistDownloader volledig met proxies overweg kan.

Als er ontwikkelingen zijn, zal ik het in dit topic laten weten.

Webmaster
Antwoord
#3
Kunt u ongeveer aangeven wanneer de volgende versie uitkomt? Is dat nog dit jaar?

(27 August 2012, 12:31)Webmaster schreef: Beste mgrandia,
Voor de volgende versie staat proxy-ondersteuning op het programma. Wat het lastig maakt om proxy-ondersteuning toe te voegen, is dat één van de onderliggende programma's in GemistDownloader niet goed overweg kan met proxies. Vandaar dat het zo lang heeft geduurt voordat GemistDownloader volledig met proxies overweg kan.

Als er ontwikkelingen zijn, zal ik het in dit topic laten weten.

Webmaster
Antwoord
#4
(27 August 2012, 13:56)mgrandia schreef: Kunt u ongeveer aangeven wanneer de volgende versie uitkomt? Is dat nog dit jaar?

Het streven is om zo snel mogelijk een (experimentele) proxyondersteuning te bieden; de bedoeling is zeker dat er voor het eind van het jaar volledig werkende proxyondersteuning is. Maar zoals ik al eerder aangaf, het hangt af van onderliggende software; dus ik kan er geen harde uitspraken over doen.
Antwoord
#5
In de nieuwe bètaversie zit een experimentele proxy-detectie.
Antwoord
#6
Dank voor het inbouwen van de expirimentele ondersteuning.
Helaas geeft hij bij mij nog geen oplossing. Ik krijg hetzelfde witte vlak tijdens het starten, en daarna de foutmelding dat er geen internetverbinding beschikbaar is.....
Antwoord
#7
Staat je proxy wel in Internet Explorer ingesteld?
Antwoord
#8
Bètaversie 2.8.0.4 is inmiddels online. Hierin is proxyondersteuning sterk verbeterd. Credentials worden nog niet ondersteund.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)