Welkom gast! Registreren
grootte bestanden
#1
Na de zomervakantie was ik aangenaam verrast, alweer een nieuwe versie van de downloader.
Nu ben ik een serie aan het opnemen, maar de bestanden worden behoorlijk veel groter dan de vorige versie.
Waar de vorige versie een aflevering 300 MB gebruikt, ga ik nu over de 4GB heen, dat is een beetje teveel voor mijn spelertje. Ik heb geprobeerd om de grootte van de film aan te passen (gelijk aan de vorige versie) maar ook dan is de omvang van het bestand te groot?

Kan ik dit nog op een andere manier oplossen?
Antwoord
#2
Beste schoffelaars,
Kun je een voorbeeldlink geven waarbij de afleveringgrootte zoveel hoger is? En kun je aangeven in welk formaat je de video opslaat?

Webmaster
Antwoord
#3
Ik neem de afleveringen spoed op die manier op.
http://player.omroep.nl/?aflID=6787831
Het formaat is Divx, grootte van de film 320 * 180

De grootte heb ik ingevoerd bij instellingen, in de hoop dat dit de grootte van het bestand weer zou verminderen. Bitverwerking voor de vakantie was 118kbps.
Antwoord
#4
Zet bij opties de videobitrate op 400kbps. Dan zou je bestand aanzienlijk kleiner moeten zijn. De afmetingen zou ik gewoon laten zoals ze zijn, die zijn immers al vrij laag (320×170px).

Dat het bestand zoveel groter wordt, heeft te maken dat de 'oude' Uitzending Gemist video's aanlevert met een bitrate van 452kbps. De DivX-codec levert in GemistDownloader standaard output met 800kbps - daardoor neemt de video-omvang flink toe.
Uitzendingen van de 'nieuwe' Uitzending Gemist (beta.uitzendinggemist.nl) hebben hier geen last van, omdat de bitrate van de aangeleverde video's daar aanzienlijk hoger ligt.
Antwoord
#5
Ik ga het direct even proberen thanks zover.
Antwoord
#6
DOM DOM DOM.

Na lang wachten kreeg ik een uitzending binnen, bleek het dat ik Dvix had gekozen, terwijl ik voor de vakantie Xvid gebruikte. (mijn speler is wat gedateerder en kan niet alles aan).

Dank voor de service.

topic mag gesloten worden.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)