22 June 2011, 11:52
Een recordaantal van ruim een miljard mensen heeft in een maand tijd de diverse websites van Google bezocht. Dat stelt althans het bedrijf comScore, dat berekent hoe vaak websites ongeveer worden bezocht.
Nooit eerder wist een internetbedrijf zo veel unieke bezoekers te trekken, meldde de Amerikaanse krant The Wall Street Journal woensdag op zijn website.
Op de tweede plaats staan de gezamenlijke websites van Microsoft, met een geschatte 905 miljoen bezoekers, gevolgd door het sociale netwerk Facebook, dat in een maand tijd 714 miljoen unieke bezoekers trok. ComScore komt aan de getallen door een analyse van het internetgedrag van twee miljoen mensen wereldwijd.
Steekproef
Volgens de steekproef van ComScore passeerde Google in mei de grens van een miljard. Het bedrijf zelf leverde overigens geen informatie en wilde volgens de Amerikaanse krant ook geen commentaar geven op de getallen.
Websites van Google, waaronder de filmpjessite YouTube, mogen dan de meeste bezoekers hebben, maar internetgebruikers blijven het langst 'hangen' op Facebook.
Samen zaten de gebruikers in mei in totaal 250 miljard minuten op de netwerksite, leert de steekproef. Dat komt neer op gemiddeld 5 uur en 50 minuten per persoon, oftewel 11 minuten per dag.
Gepost op 22 juni 2011 om 09:38.
Lees het complete artikel via deze link.
Nooit eerder wist een internetbedrijf zo veel unieke bezoekers te trekken, meldde de Amerikaanse krant The Wall Street Journal woensdag op zijn website.
Op de tweede plaats staan de gezamenlijke websites van Microsoft, met een geschatte 905 miljoen bezoekers, gevolgd door het sociale netwerk Facebook, dat in een maand tijd 714 miljoen unieke bezoekers trok. ComScore komt aan de getallen door een analyse van het internetgedrag van twee miljoen mensen wereldwijd.
Steekproef
Volgens de steekproef van ComScore passeerde Google in mei de grens van een miljard. Het bedrijf zelf leverde overigens geen informatie en wilde volgens de Amerikaanse krant ook geen commentaar geven op de getallen.
Websites van Google, waaronder de filmpjessite YouTube, mogen dan de meeste bezoekers hebben, maar internetgebruikers blijven het langst 'hangen' op Facebook.
Samen zaten de gebruikers in mei in totaal 250 miljard minuten op de netwerksite, leert de steekproef. Dat komt neer op gemiddeld 5 uur en 50 minuten per persoon, oftewel 11 minuten per dag.
Gepost op 22 juni 2011 om 09:38.
Lees het complete artikel via deze link.