Welkom gast! Registreren
KPN: Telfort en Xs4all gaan tripleplay-pakketten aanbieden
#1
KPN heeft in zijn strategieplannen tot 2015 aangegeven dat dochters Telfort en Xs4all tripleplay-pakketten gaan aanbieden. Ook zal het telecombedrijf, behalve in de uitrol van glasvezel, verder in zijn vdsl-netwerk investeren.
Volgens KPN is er steeds meer vraag van consumenten naar alles-in-1-pakketten, waarin televisie, internet en telefonie zijn opgenomen. De telecomaanbieder wil daarom in de periode tot en met 2015 zijn vdsl-netwerk upgraden, naast de verdere uitrol van glasvezel. Bovendien gaat zowel Xs4all als Telfort tripleplay-pakketten aanbieden, zo laat KPN weten. KPN wil met de extra aandacht voor tripleplay-pakketten in de komende jaren zijn marktaandeel op de televisiemarkt vergroten van 41 procent nu tot 45 procent in 2015.

Op de mobiele markt in Nederland zegt KPN de snelheid en capaciteit van het netwerk verder te willen vergroten. Ook zal de telecomprovider, zoals eerder aangekondigd, in de zomer nieuwe abonnementsvormen introduceren, waarbij meer betaald zal moeten worden voor toegang tot voip-diensten en chatapplicaties.

Volgens KPN heeft het een andere opbouw van mobiele abonnementen nodig om te kunnen blijven investeren in zijn mobiele netwerk, en om de daling van het sms- en het normale voice-verkeer te compenseren. Bestaande mobiele abonnementen zouden nog niet te maken krijgen met een 'chatheffing', maar details over de nieuwe abonnementsvormen gaf KPN nog niet.

Tot 2015 verwacht KPN een lichte afname van het marktaandeel op de mobiele markt in Nederland. In plaats van de huidige 47 procent zou in 2015 het marktaandeel 45 procent bedragen. KPN zegt dit cijfer naar beneden te hebben bijgesteld, omdat het een nieuwkomer op de mobiele markt verwacht, naast concurrenten T-Mobile en Vodafone. Volgens geruchten zou Ziggo, dat samen met UPC een mobiele licentie wist te bemachtigen, nog dit jaar willen beginnen met het aanbieden van mobiele diensten.

KPN wil ook meer aandacht gaan besteden aan de klanttevredenheid. Zo zegt het bedrijf dat het zijn netwerk van winkels gaat uitbouwen van 217 naar 300. Ook wil het telecombedrijf meer investeren in zijn klantenservice, onder andere door het 'anders inrichten' van callcenters. Verder moeten rekeningoverzichten duidelijker worden. KPN streeft ernaar om het aantal gesprekken met zijn klantenservice met een kwart te verminderen. Uiteindelijk moeten de serviceverbeteringen bij het bedrijf uitmonden in meer klanttevredenheid.

In het buitenland wil KPN inzetten op verdere groei van zijn Duitse dochter E-plus. Het telecombedrijf zegt met de frequenties die het in 2010 wist te bemachtigen in Duitsland te kunnen groeien naar een marktaandeel van 20 procent in 2015. Op de Belgische markt legt KPN ook een mobiel breedbandnetwerk aan. Met onder andere provider Base wil KPN in België een marktaandeel behalen dat tussen de 20 en 25 procent ligt.


Gepost op 10 mei 2011 om 09:02.
Lees het complete artikel via deze link.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)