Welkom gast! Registreren
Google gaat automatisch bepalen wat jij zoekt
Google gaat zoekopdrachten automatisch uitvoeren voor gebruikers, in de toekomst komen de zoekresultaten vanzelf op iemand af. Dit gaat gebeuren op basis van locatie.
Dat is de visie van Google-ceo Eric Schmidt. Tijdens de IFA-beurs in Berlijn zegt Schmidt dat de nieuwe definitie van zoeken bij Google draait om snelheid. "Onderschat nooit de kracht van snelheid", aldus Schmidt.

Google gaat automatisch persoonlijke zoekresultaten op gebruikers afvuren. "Uiteindelijk is zoeken niet alleen het web zelf, maar letterlijk al je informatie: je e-mail, de dingen waar je om geeft, met jouw toestemming. Dit is persoonlijk zoeken voor jou en alleen voor jou", aldus Schmidt in de keynote, bericht PaidContent.

Wist je dit?
"De volgende stap in zoeken is dit automatisch doen. Als ik over straat loop wil ik dat mijn smartphone constant zoekopdrachten uitvoert: 'Wist je dit? Wist je dit? Wist je dit? Wist je dit? Wist je dit?'" Schmidt bedoelt hiermee dat Google op basis van een locatie een smartphone continu zoekopdrachten laat uitvoeren en resultaten uit de buurt toont aan de gebruiker.

Als iemand zich op locatie X bevindt en interesse heeft in Y, dan concludeert Google dat iemand dus geïnteresseerd moet zijn in Z. "Deze notie van autonoom zoeken - dingen die mij verteld worden die ik niet weet maar waar ik waarschijnlijk in ben geïnteresseerd - is naar mijn visie de volgende grote stap in zoeken", verkondigt Schmidt.

Google is er van overtuigd dat gebruikers zitten te wachten op een dergelijke technologie. ReadWriteWeb merkt op dat het mogelijk interessant kan zijn voor sommigen, maar dan moet er wel een optie worden ingebouwd waarmee de dienst kan worden uitgeschakeld. PaidContent vraagt zich af of smartphones een dergelijke taak, het continu leveren van mogelijk interessante zoekresultaten, wel aankan. Ook rijst de vraag of Google een dergelijke dienst te gelde kan maken.

Gepost op 8 september 2010 om 16:57.
Lees het complete artikel via deze link.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)