Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.9  - YouTube: 24/25fps | Audio | Kwaliteit
#1
Inmiddels gebruik ik al een paar jaar GemistDownloader om eea van Youtube te downloaden en loop inmiddels tegen een paar vraagjes aan
  • De laatste tijd klinkt het geluid wat blikkerig. Nu zie ik vaak als geluidskwaliteit AAC met een bitrate onder de 100kbits/sec staan. Is hier wat aan te doen?
  • Clips van 24fps worden omgezet naar 25fps wat elke seconde een dubbele frame oplevert. Is het mogelijk om de originele FPS van het te downloaden bestand aan te houden of de gewenste FPS op te geven?
  • Op zich heb ik aangegeven dat indien mogelijk de clip niet omgezet hoeft te worden. Maar zelfs bij een standaard 1080p clip van Youtube zie ik de processor naar 100% schieten. Kan dat kloppen?
  • Is het mogelijk om de converter instellingen aan te passen? Als ik bv deze clip (https://www.youtube.com/watch?v=R_GeA-aqbdk) download op 1080p, dan wordt de kwaliteit niet echt best ;-)
  • Klopt het dat het idee van de account tab is dat we straks met ons account kunnen downloaden van Youtube, dus ook de zaken met leeftijdsrestrictie? Dat zou echt tof zijn!

TFH
Antwoord
#2
(17 September 2019, 21:57)TFHfony schreef: * De laatste tijd klinkt het geluid wat blikkerig. Nu zie ik vaak als geluidskwaliteit AAC met een bitrate onder de 100kbits/sec staan. Is hier wat aan te doen?
GemistDownloader kiest altijd de beste geluidsstream die beschikbaar is, mits deze in AAC is. Het komt nu en dan voor dat de beste AAC-stream inferieur is aan de beste WebM-stream, wat het verschil tussen afspelen op YouTube.com en de gedownloade video kan verklaren.

(17 September 2019, 21:57)TFHfony schreef: * Clips van 24fps worden omgezet naar 25fps wat elke seconde een dubbele frame oplevert. Is het mogelijk om de originele FPS van het te downloaden bestand aan te houden of de gewenste FPS op te geven?
Op dit moment is 25fps de standaard, tenzij je anders aangeeft in opties (tandwielknop -> opties).

(17 September 2019, 21:57)TFHfony schreef: * Op zich heb ik aangegeven dat indien mogelijk de clip niet omgezet hoeft te worden. Maar zelfs bij een standaard 1080p clip van Youtube zie ik de processor naar 100% schieten. Kan dat kloppen?
Dat kan inderdaad kloppen; ondanks dat je aangeeft dat er geen conversie hoeft plaats te vinden, moet in het geval van YouTube alsnog twee verschillende streams (audio en video) worden gedownload én worden samengevoegd tot één bestand. In tegenstelling tot een 'normale' download vereist dit rekenkracht van je processor.

(17 September 2019, 21:57)TFHfony schreef: * Is het mogelijk om de converter instellingen aan te passen? Als ik bv deze clip (https://www.youtube.com/watch?v=R_GeA-aqbdk) download op 1080p, dan wordt de kwaliteit niet echt best ;-)
Als ik de bewuste clip download (zonder converteren, 1080p) krijg je de kwaliteit die je verwacht. Als je converteert naar een ander formaat (wat altijd kwaliteitsverlies oplevert - de ene keer meer dan de andere), zou het mogelijk kunnen zijn dat de kwaliteit afneemt. Je kunt eventueel via opties (tandwielknop -> opties) handmatig enkele instellingen bijzetten.

(17 September 2019, 21:57)TFHfony schreef: Klopt het dat het idee van de account tab is dat we straks met ons account kunnen downloaden van Youtube, dus ook de zaken met leeftijdsrestrictie? Dat zou echt tof zijn!
Dat is inderdaad het idee. Houd de website in de gaten!
Antwoord
#3
(18 September 2019, 0:31)Webmaster schreef:
Citaat:GemistDownloader kiest altijd de beste geluidsstream die beschikbaar is, mits deze in AAC is. Het komt nu en dan voor dat de beste AAC-stream inferieur is aan de beste WebM-stream, wat het verschil tussen afspelen op YouTube.com en de gedownloade video kan verklaren.

Aha... Dat verklaard e.e.a. Is het misschien een idee om de optie te krijgen om de WebM geluidstrack te krijgen?

Citaat:Op dit moment is 25fps de standaard, tenzij je anders aangeeft in opties (tandwielknop -> opties).

Mooi, dan zal ik daar eens mee aan de gang gaan. Bedankt voor de tip!

Citaat:Dat kan inderdaad kloppen; ondanks dat je aangeeft dat er geen conversie hoeft plaats te vinden, moet in het geval van YouTube alsnog twee verschillende streams (audio en video) worden gedownload én worden samengevoegd tot één bestand. In tegenstelling tot een 'normale' download vereist dit rekenkracht van je processor.

Zou muxen in zo'n geval niet sneller zijn en een beter resultaat opleveren?

Bedankt voor de tips en het snelle & uitgebreide antwoord!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)