Welkom gast! Registreren
welke Linux distributie voor Celeron M410 + 1 ram
Ik wil mijn buurvrouw helpen door Linux op haar niet vooruit te branden laptop te installeren.
Maar welke distributie kan ik het best gebruiken voor deze zwakke pc? Ik zie door de bomen het bos niet.

de specs zijn:
packard bell       easynote mz35-001
pb77q00286   celeron m 410 1.06ghz
1gb ram
75gb hd
Antwoord
Probeer Linux mint er eens op te zetten en dan gewoon het flagship cinamon, dit is het makkelijks werkbare Linux systeem. Moet er wel een DVD drive inzitten natuurlijk. Anders is misschien Puppie Linux wat nog kleiner is een oplossing maar dan wel weer iets lastiger om aan te wennen.

IK zelf heb hier een Acer One netbookje met 1GB en daar draait Linux Mint cinamon meer dan prima op.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Xubuntu is mijn favoriet met gedateerde computers. Mint of Ubuntu zijn best zwaar en bieden niet meer functionaliteit.
Antwoord
Xunbuntu is gewoon jou voorkeur, ook ik heb het draaien naast nog 2 andere distros. Mint is gewoon het meest gangbare en vooral voor eindgebruikers een heel stuk fijner. Mint staat niet voor niets strak op nr 1 als het om Linux distros gaat, en Mint kan op alle hande computers draaien oud en nieuw dat is bij Xubuntu toch net even een iets ander verhaal.

En als je de topic starter leest gaat het hier om de buurvrouw, die ziet ik dan toch liever een goed overzichtelijk Mint Cinamon gebruiken dan iets anders, een kind kan de was doen.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)