Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.05  - v2.8.1.5 Youtube downloaden gaat niet meer rechtstreeks (bij HD1080)
Hoi,

het valt me op dat voor Youtube de menuselectie rechtstreeks downloaden is verdwenen. Dat is jammer, want dit heeft altijd de voorkeur, converteren kan altijd nog als het niet afspeelt maar dat heb ik nog niet meegemaakt (met VLC player).

Ook in de voorkeuren is rechtstreeks downloaden weg uit de lijst.
Zonder converteren lijkt nog maar beperkt toegepast te worden. Heeft dit te maken met adaptief streamen wat ik lees bij publieke downloads? Heeft Youtube dit ook aangepast?

voorbeeldvideo's:
http://youtu.be/cmSbXsFE3l8
http://youtu.be/H4THvO4g5zg

hd1080: wordt geconverteerd, traaaaaag, en audio te zacht
hd720: wel direct/zonder conversie

Best jammer, rechtstreeks downloaden gaat echt supersnel, ik denk dat het verschil een factor 10-20 is. Bovendien is het audio nu dus te zacht.
Antwoord
(05 November 2013, 14:47)zaadstra schreef: het valt me op dat voor Youtube de menuselectie rechtstreeks downloaden is verdwenen. Dat is jammer, want dit heeft altijd de voorkeur
Het heeft zeker ook mijn voorkeur, maar voor de meeste YouTube-video's is voor 1080p en 3072p enkel nog een adaptive stream beschikbaar.
In de volgende versie zal het mogelijk zijn de adaptive streams sneller binnen te halen dan ze nu gaan (ook 'zonder te converteren', maar dan iets anders).

Het verschijnsel van het zachte geluid ken ik niet; ik kan het met de eerste video die je geeft ook niet nabootsen met WMV of H.264. Voor welk videotype kies je?
Antwoord
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik in het weekend met 2.8.1.4 getest heb, en gisteren met de blijkbaar verse 2.8.1.5.
De 1080 downloads van 2.8.1.4 gaven geen geluid en die van 2.8.1.5 wel. Ik heb het geluid van de 720 en 1080 met Youtube nogmaals vergeleken en het is toch OK.

Mooi dat er nog een versnelling in het vooruitzicht staat. Ik deel wel de mening van een schrijver in een andere post dat het verwarrend is om geplakte TS als geconverteerd te beschrijven. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden voor betere kwaliteit en hogere snelheid :-) Een hoofdknop "indien mogelijk niet converteren" zou fijn zijn.
Antwoord
(06 November 2013, 14:00)zaadstra schreef: Ik kwam er gisterenavond achter dat ik in het weekend met 2.8.1.4 getest heb, en gisteren met de blijkbaar verse 2.8.1.5.
De 1080 downloads van 2.8.1.4 gaven geen geluid en die van 2.8.1.5 wel. Ik heb het geluid van de 720 en 1080 met Youtube nogmaals vergeleken en het is toch OK.
Mooi dat dat opgelost is ;)

(06 November 2013, 14:00)zaadstra schreef: Mooi dat er nog een versnelling in het vooruitzicht staat. Ik deel wel de mening van een schrijver in een andere post dat het verwarrend is om geplakte TS als geconverteerd te beschrijven. Ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden voor betere kwaliteit en hogere snelheid :-)
Helemaal mee eens. In volgende versies zal dit ook geïmplementeerd worden. Omdat deze manier enige veranderingen intern betekent, zit die mogelijkheid nog niet in 2.8.1.5.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)