Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - NPO: Geen DRM-vrije versie?

Vanaf 18h vandaag, 22.Jan. is het niet meer mogelijk om het NOS Journaal te downloaden.
Er is geen DRM-vrije Versie beschikbaar..!? Ik woon in Zwitserland.
Ik download hem soms om dan via Plex op de TV te kijken als ik er de tijd voor heb -sinds 18h gaat dat niet meer. Om te testen heb ik het 15h. journaal geprobeert, dat gaat wel. 18h en nu ook 20h gaan niet meer.
Antwoord
Ook in Nederland zelf niet meer te downloaden. De uitzending staat wel online want is in mijn browser wel terug tekijken. Ik ben bang dat de "Dag des Oordeels" is aangebroken, en het over en uit is met het downloaden van de NPO.
Antwoord
(22 January 2019, 22:15)Garthster schreef: Vanaf 18h vandaag, 22.Jan. is het niet meer mogelijk om het NOS Journaal te downloaden.
Er is geen DRM-vrije Versie beschikbaar..!? Ik woon in Zwitserland.
Ik download hem soms om dan via Plex op de TV te kijken als ik er de tijd voor heb -sinds 18h gaat dat niet meer. Om te testen heb ik het 15h. journaal geprobeert, dat gaat wel. 18h en nu ook 20h gaan niet meer.
Ik heb de indruk dat er iets is veranderd in de manier van verwerken bij de NPO. Het journaal van 18h en 20h kan ik nu wel downloaden, maar DWDD en Hier zijn de Van Rossums niet. Misschien een kwestie van geduld (hoop ik)?
Antwoord
Ik kan inmiddels DWDD ook weer downloaden. Ik denk, hoop, en (in aansluiting op mijn vorige "bijbeltekst") bid, dat je gelijk hebt.....
Antwoord
(22 January 2019, 23:05)Arie schreef: Ik kan inmiddels DWDD ook weer downloaden.   Ik denk,  hoop,  en (in aansluiting op mijn vorige "bijbeltekst") bid,  dat je gelijk hebt.....

Ik zie nu ook dat de gedownloade bestanden groter zijn. Resolutie van DWDD is van 960x540 naar 1024x576 gegaan (sinds gisteren), de bitrate van 1000 naar 1800.

Persoonlijk heb ik niet zo veel met hogere machten, maar ik denk en hoop met je mee!

De live stream van Kanniewaarzijn bugt hier ook, maar dat kan ook aan de verbinding via VPN zijn (ze moeten geloven dat ik in NL ben...). Misschien een kwestie van ondercapaciteit.
Antwoord
Ik denk ook niet dat dit het soort zaken is waar je voor kunt bidden. Als er al iemand is die het gebed in behandeling neemt, denk ik niet dat ze op dat kantoor daar de techniek voor hebben :-)

Die hogere resolutie was al wel wat langer.
Voor mij hoeft dat overigens niet zo. Ik kijk toch meest nieuwsprogramma's en documentaires waarbij de kwaliteit niet zo belangrijk is. Sterker nog, omdat ik vaak afhankelijk ben van een slechte verbinding of een dure (via mijn mobiele abonnement) kies ik vaak bij voorkeur voor de slechtst mogelijk kwaliteit.
Ik ben er dus eigenlijk niet zo blij mee. Een programma als DWDD "kost" me nu in de laagste kwaliteit 270 MB waar het eerst ca. 150 MB was. Mijn bundel loopt dus sneller leeg.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)