Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.3  - Aanbevolen instellingen?
Ik wil graag de videos (NPO, RTL, etc) in de hoogst mogelijke kwaliteit downloaden.
Inclusief ondertiteling (indien beschikbaar).

Zijn dit dan de juiste instellingen?
Ik twijfel enigsziens v.w.b. 'Bestandsindeling' (MP4/H.264)  en "Voorkeur van videokwaliteiit"
moet ik daar 1080 kiezen of 720?
(in onderstaande screenshot staat 720, maar ik heb het net naar 1080 verhoogd)

Schitterend programma overigens!

Bij voorbaat dank.

=
[Afbeelding: r5LKJKjm.png]
=
Antwoord
Een aantal tips voor als je video's in de beste kwaliteit wil downloaden:
- Zorg dat 'Selecteer het H264-videotype als beschikbaar' altijd aan staat
- Als je altijd de hoogste kwaliteit wil, selecteer de hoogst mogelijke optie onder 'Voorkeur van videokwaliteit'. Dit zal met name voor YouTube uitmaken.
- Voor NPO geldt dat je een kleine winst in kwaliteit haalt als je voor 'Forceer adaptive videos' kiest

In z'n algemeenheid geldt overigens dat je met de standaardinstellingen een goede balans hebt tussen kwaliteit, bestandsgrootte en downloadtijd. De hoger je de kwaliteit instelt, de groter de bestanden die je download zullen zijn en de tijd die het duurt om te downloaden neemt daarmee ook toe.
Antwoord
(07 December 2016, 21:37)Webmaster schreef: Een aantal tips voor als je video's in de beste kwaliteit wil downloaden:
- Zorg dat 'Selecteer het H264-videotype als beschikbaar' altijd aan staat
- Als je altijd de hoogste kwaliteit wil, selecteer de hoogst mogelijke optie onder 'Voorkeur van videokwaliteit'. Dit zal met name voor YouTube uitmaken.
- Voor NPO geldt dat je een kleine winst in kwaliteit haalt als je voor 'Forceer adaptive videos' kiest

In z'n algemeenheid geldt overigens dat je met de standaardinstellingen een goede balans hebt tussen kwaliteit, bestandsgrootte en downloadtijd. De hoger je de kwaliteit instelt, de groter de bestanden die je download zullen zijn en de tijd die het duurt om te downloaden neemt daarmee ook toe.

Hartelijk dank voor de tips.

Wat betreft de grote van het bestand maakt het inderdaad behoorlijk wat uit: videodownloader in standaard setting (alleen downloaden als .mp4): een gemist programma -  400MB
In de hoogste kwaliteit (1080p), ook MP4/H.264 met 'Selecteer het H264-videotype als beschikbaar' aangevinkt: 1360MB.
Uiteraard kies ik voor de hoogste kwaliteit: schijfruimte en snelheid vormen geen probleem... :-)

Nogmaals dank!

=

Dezelfde download was in de hoge kwaliteit tussen de 1360MB en in de lagere kwaliteit 400MB.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)