Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.18 bèta  - Windows XP & GemistDownloader
Hoi,

Versie 2.8.1.18b werkt bij mij (XP SP3) slechter dan de vorige betaversie:

1. Direct bij het starten krijg ik een foutmelding die ik moet wegklikken, zie bijlage 1.

2. Vervolgens kom ik niet op het gebruikelijke scherm met de keuze voor verschillende sites, maar moet direct een url invullen (bijlage 2). Het knopje rechtsboven 'Terug' werkt niet trouwens.

3. Oh, en de queue-knop onderaan is nog steeds maar half zichtbaar (maar da's geen nieuwe fout).

4. Ik vul de url in en klik op Verder. Als ik in het volgende scherm op 'Start downloaden' klik dan krijg ik de melding uit bijlage 3. Het downloaden begint niet. Toevoegen aan de queue en van daaruit downloaden werkt gelukkig wel.

Groet,

inventio

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
(20 September 2015, 0:58)inventio schreef: Versie 2.8.1.18b werkt bij mij (XP SP3) slechter dan de vorige betaversie:

1. Direct bij het starten krijg ik een foutmelding die ik moet wegklikken, zie bijlage 1.
Temp fix: zet via I -> Instellingen -> Applicatie -> Toon tooltips UIT.

(20 September 2015, 0:58)inventio schreef: 2. Vervolgens kom ik niet op het gebruikelijke scherm met de keuze voor verschillende sites, maar moet direct een url invullen (bijlage 2). Het knopje rechtsboven 'Terug' werkt niet trouwens.
Het klopt dat er geen keuzemenu meer is voor Windows XP. In de meest recente betaversie zijn de knoppen gebaseerd op de OS-native commandbuttons die vanaf Windows Vista aanwezig zijn.

(20 September 2015, 0:58)inventio schreef: 3. Oh, en de queue-knop onderaan is nog steeds maar half zichtbaar (maar da's geen nieuwe fout).
Hier zal ik naar kijken.

(20 September 2015, 0:58)inventio schreef: 4. Ik vul de url in en klik op Verder. Als ik in het volgende scherm op 'Start downloaden' klik dan krijg ik de melding uit bijlage 3. Het downloaden begint niet. Toevoegen aan de queue en van daaruit downloaden werkt gelukkig wel.
Het lijkt erop dat .Net Framework 4.5, vereist voor GemistDownloader, niet ondersteund wordt op Windows XP.
Antwoord
Ik heb hetzelfde probleem (bijlage 3) met GemistDownloader onder Linux/Wine. Blijkbaar is dat een XP emulator. Als ik hem instel op bv. Windows 7 dan krijg ik allerlei opstartfoutenen daarna een dialog "Gemistdownloader werkt mogelijk niet meer".
Het kunnen draaien van GemistDownloader onder Linux/Wine wordt erg op prijs gesteld -- er is op Linux geen alternatief.

Overigens heb ik nog steeds enkele XP systemen in productie...
Antwoord
(01 November 2015, 20:58)sciurius schreef: Ik heb hetzelfde probleem (bijlage 3) met GemistDownloader onder Linux/Wine. Blijkbaar is dat een XP emulator. Als ik hem instel op bv. Windows 7 dan krijg ik allerlei opstartfoutenen daarna een dialog "Gemistdownloader werkt mogelijk niet meer".
Het kunnen draaien van GemistDownloader onder Linux/Wine wordt erg op prijs gesteld -- er is op Linux geen alternatief.

Overigens heb ik nog steeds enkele XP systemen in productie...

Er is ook een Mono-variant voor Linux, die in vele opzichten stabieler is dan de Windows-versie draaien onder Wine. Waarom gebruik je die niet?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)