Welkom gast! Registreren
RTLXL downloads
Ik heb niet zozeer een probleem, maar de afgelopen weken krijg ik afleveringen binnen van RTLXL die wel een mp4 extentie krijgen, maar het niet zijn.
Tevens krijg ik de afleveringen vaak binnen in hoge kwaliteit bij 480p
Maar bij 360p is de grootte kleiner dan normaal, en is de video van slechtere kwaliteit?

Voorbeeld:
GTST download
Normale download was ongeveer 250MB
Nieuwe downloads in HD zijn 700MB en 360p zijn 190MB

The Voice of Holland
Was altijd rond de 700MB en nu in 480p is het 2.9GB

Niets om bezorgt te zijn, maar vreemd dat het gebeurd Smilie
Misschien dat ze toch iets veranderd hebben?
Antwoord
(18 October 2014, 17:18)Soapalien schreef: de afgelopen weken krijg ik afleveringen binnen van RTLXL die wel een mp4 extentie krijgen, maar het niet zijn.
Ik heb zojuist een testje gedaan met de aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden van gisteren (zowel '480p' in GemistDownloader als '360p' in GemistDownloader), daar is het gebruikte format wel gewoon MPEG-4. Welk formaat heb jij?

(18 October 2014, 17:18)Soapalien schreef: Tevens krijg ik de afleveringen vaak binnen in hoge kwaliteit bij 480p
Maar bij 360p is de grootte kleiner dan normaal, en is de video van slechtere kwaliteit?
Dit klopt inderdaad. RTL biedt voor de meeste nieuwe programma's 720p in plaats van 480p, maar dat geldt niet voor alle programma's. Dat is nogal verwarrend, want het klopt dat je nu vaak een 720p video krijgt terwijl je 480p hebt aangeklikt.

De 360p is bij nieuwere programma's inderdaad weer lager, bijv 280p. Helaas is het lastig op voorhand te voorspellen welke resolutie een video heeft, door de inconsistentie bij RTL. Ook lijkt er geen 'tussenformaat' te zijn; het is voor nieuwe programma's dus óf 720p, óf 280p.

(18 October 2014, 17:18)Soapalien schreef: GTST download
Normale download was ongeveer 250MB
Nieuwe downloads in HD zijn 700MB en 360p zijn 190MB

The Voice of Holland
Was altijd rond de 700MB en nu in 480p is het 2.9GB
Dit is inderdaad een gevolg van wat ik hiervoor schreef.
Antwoord
Wat je nog wel kunt proberen, is bij Instellingen in het tabblad 'Video' onder het kopje 'Voorkeur van videokwaliteit' het vinkje aan te zetten bij 'Forceer adaptive videos'. Het downloaden kan dan bij RTL- en NPO-video's wel iets langer duren, maar je kunt dan wel 480p downloaden.
Antwoord
Bedankt Webmaster

Ik had de instelling op H.264 zonder converteren staan, en nu geprobeerd met videobestand mp4
En voor GTST is de grootte nu iets meer dan 300MB
Het beeld is nog steeds 1280x720 bij 480p kwalitiet Smilie

Ik ga maar verder stoeien met de instellingen

Nogmaals bedankt
Antwoord
(18 October 2014, 18:19)Webmaster schreef: Wat je nog wel kunt proberen, is bij Instellingen in het tabblad 'Video' onder het kopje 'Voorkeur van videokwaliteit' het vinkje aan te zetten bij 'Forceer adaptive videos'. Het downloaden kan dan bij RTL- en NPO-video's wel iets langer duren, maar je kunt dan wel 480p downloaden.

Ik ben eens op onderzoek gegaan, maar RTL gebruikt nu m3u8 streams in 6 verschillende kwaliteiten.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
(19 October 2014, 15:15)Soapalien schreef: Ik ben eens op onderzoek gegaan, maar RTL gebruikt nu m3u8 streams in 6 verschillende kwaliteiten.
Dat deden ze al langer, die kun je ook downloaden als je in GemistDownloader bij 'Instellingen' de optie 'Forceer adaptive video' aanklikt. Echter is het standaard in GemistDownloader om een MP4 te downloaden, simpelweg omdat dat sneller gaat.
Antwoord
(22 October 2014, 11:49)Webmaster schreef: Dat deden ze al langer, die kun je ook downloaden als je in GemistDownloader bij 'Instellingen' de optie 'Forceer adaptive video' aanklikt. Echter is het standaard in GemistDownloader om een MP4 te downloaden, simpelweg omdat dat sneller gaat.

Bedankt Webmaster

Ik kon de 'Forceer adaptive video' optie niet vinden, maar had nog een oude versie :(
Nu met de laatste versie werkt het prima Smilie
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)