Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.07  - Wel geluid / Geen beeld
Vanavond de nieuwste versie geïnstalleerd op Vista. Even een "Man bijt hond" gedownload als test. Helaas...wel geluid maar geen beeld...
Ik had een paar dagen daarvoor al even getest met de portable versie en daar had ik hetzelfde probleem. Dacht dat ik iets verkeerd had ingesteld maar helaas!

Nu kan ik dus niks meer downloaden en daarna kijken op onze dvdspeler (via usb)...
Ik gebruik conversie naar avi bij 360p (ik wéet dat wanneer ik 480p gebruik ik hetzelfde probleem krijg; wel geluid maar geen beeld).

Wat is er fout?
Antwoord
Met name dvd-spelers willen nog wel eens stikt zijn in het videotype dat ze accepteren. In de gebruiksaanwijzing van de dvd-speler staat welke videocodec's worden ondersteund. Controleer of je in GemistDownloader een compatibel uitvoerformaat kiest.
Antwoord
(30 April 2014, 22:33)Webmaster schreef: Met name dvd-spelers willen nog wel eens stikt zijn in het videotype dat ze accepteren. In de gebruiksaanwijzing van de dvd-speler staat welke videocodec's worden ondersteund. Controleer of je in GemistDownloader een compatibel uitvoerformaat kiest.

Voorheen heeft GD altijd probleemloos gewerkt. Ik moest alleen in de gaten houden dat ik bij KIJK.nl de standaard aangeboden 480p veranderde in 360p. Bij RTLX.nl werden video's ook op dat formaat aangeboden en kón je niets veranderen maar dat ging toch goed!

Ik heb de standaardinstelling inmiddels op lage kwaliteit (280p) ingesteld maar er veranderd niets. Sterker nog, de gedownloade video heeft uiteindelijk dezelfde grootte...is de kwaliteit dan wel lager? Is de video dan wel gedownload met 280p?

Kortom; sinds de laatste update van GD werkt het niet meer op uitzendinggemist.nl, RTLXL.nl en KIJK.nl.

Ik hoop dat er toch nog een oplossing is want ik kijk eigenlijk alles op deze manier...
Antwoord
GemistDownloader heeft sinds 2.8 een nieuwe transcodingengine, waardoor er een klein technisch verschil is met video's die gedownload zijn met GemistDownloader 2.7 en eerder. Het kan dus zijn dat wat eerst werkte, nu niet werkt en andersom. Je zou nog andere videocodec's kunnen proberen, zoals DivX.
Antwoord
Dus het klopt dat de resolutie niet meer is in te stellen?

Is er dan nog ergens de vorige versie van GD te downloaden?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)