Welkom gast! Registreren
Asynchroniteit beeld en geluid
Ik heb zojuist geprobeerd een programma van de publieke omroep te downloaden. Naarmate de tijd vorderde, ontstonden er in tijd steeds grotere verschillen tussen beeld en geluid.
Omdat ik eigenlijk alleen maar geïnteresseerd was in een deel van het programma, heb ik geprobeerd een start- en eindtijd op te geven.
Resultaat: een grijze rechthoek (gedurende de speeltijd van het fragment) en wat gebibber in het geluid.
Is dit een bug of ligt het aan mij? (Kan het me nauwelijks voorstellen...)

Link: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1246698
Antwoord
Beste Ruud,
Het ligt inderdaad niet aan jou. Sinds de nieuwe versie van Uitzending Gemist online is gegaan, werkt GemistDownloader niet meer volledig samen met Uitzending Gemist. Als je voor .WMV als uitvoerformaat kiest, gaan video/audio asynchroon. Het instellen van een tijdsspanne levert problemen op als je de begintijd ongelijk aan 0:00:00 doet. In de volgende versie wordt het een en ander opgelost.
Antwoord
Citaat:Als je voor .WMV als uitvoerformaat kiest, gaan video/audio asynchroon.

Moet ik hieruit concluderen dat bij een ander opslagformaat dit probleem niet aanwezig is, met andere woorden: dat het aan de WMV encoding ligt?
Ik ga in elk geval nog eens wat proberen.
Antwoord
Het is in ieder geval bij .WMV i.c.m. Uitzending Gemist een bekend probleem. .AVI zou bijvoorbeeld al beter resultaat moeten geven.
Antwoord
AVI gaat inderdaad wél goed! Dus het is een kwestie van downloaden in AVI formaat, en dan eventueel converteren naar WMV. Ik neem aan dat als de AVI bron goed is, een conversie met een extern programma geen roet meer in het eten zal gooien.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)