08 March 2011, 18:21
Sommige Digitenne-klanten die een update voor de Topfield TBC-5000 Digitenne Recorder installeren, ondervinden daarbij problemen en krijgen een cryptische foutmelding. KPN erkent het probleem en zegt aan een oplossing te werken.
PN biedt sinds dinsdag een update aan voor de Topfield TBC-5000, een pvr die door KPN onder de naam Digitenne Recorder wordt aangeboden. Deze nieuwe firmware wordt via het dvb-t-signaal over the air naar de settopbox verstuurd en biedt volgens KPN een verbeterde ontvangst- en opnamekwaliteit. Een aantal gebruikers van de TBC-5000 meldt echter problemen bij het flashen van de firmware. Nadat het updateproces is doorlopen, verschijnt errorcode 'E13' in beeld. Een Digitenne-klant meldt op GoT dat zijn Topfield-settopbox niets meer doet.
KPN laat weten dat er diverse problemen met de software-update bij de Digitenne-helpdesk zijn gemeld. De precieze oorzaak van het mislukken van de software-updates zou nog niet bekend zijn, maar volgens KPN kan de settopbox niet bricked raken door een foutieve update, tenzij de stroom wordt onderbroken tijdens de flashprocedure.
Gebruikers die de E13-melding te zien krijgen, zouden het apparaat via de afstandsbediening weer kunnen inschakelen, waarna 'nee' moet worden gekozen als de vraag voor een nieuwe firmware-update in beeld verschijnt. Deze vraag komt echter steeds opnieuw in beeld als het apparaat wordt ingeschakeld, totdat de firmware-update slaagt.
Gepost op 8 maart 2011 om 16:21.
Lees het complete artikel via deze link.
PN biedt sinds dinsdag een update aan voor de Topfield TBC-5000, een pvr die door KPN onder de naam Digitenne Recorder wordt aangeboden. Deze nieuwe firmware wordt via het dvb-t-signaal over the air naar de settopbox verstuurd en biedt volgens KPN een verbeterde ontvangst- en opnamekwaliteit. Een aantal gebruikers van de TBC-5000 meldt echter problemen bij het flashen van de firmware. Nadat het updateproces is doorlopen, verschijnt errorcode 'E13' in beeld. Een Digitenne-klant meldt op GoT dat zijn Topfield-settopbox niets meer doet.
KPN laat weten dat er diverse problemen met de software-update bij de Digitenne-helpdesk zijn gemeld. De precieze oorzaak van het mislukken van de software-updates zou nog niet bekend zijn, maar volgens KPN kan de settopbox niet bricked raken door een foutieve update, tenzij de stroom wordt onderbroken tijdens de flashprocedure.
Gebruikers die de E13-melding te zien krijgen, zouden het apparaat via de afstandsbediening weer kunnen inschakelen, waarna 'nee' moet worden gekozen als de vraag voor een nieuwe firmware-update in beeld verschijnt. Deze vraag komt echter steeds opnieuw in beeld als het apparaat wordt ingeschakeld, totdat de firmware-update slaagt.
Gepost op 8 maart 2011 om 16:21.
Lees het complete artikel via deze link.