Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.10  - Ondersteuning voor x265?
Is het mogelijk om in 265x toe te voegen als download mogelijkheid?
Hiermee zouden bestanden veel kleiner met goede kwaliteit mogelijk zijn

(ik weet dat veel apparaten dit niet ondersteunen maar ik denk voornamelijk toekomstgericht zodat niet alle bestanden geconverteerd moeten worden)
Antwoord
Waarom zou je x264 naar x265 willen converteren? Dat heeft helemaal geen zin en tegenwoordig heeft iedereen meer dan voldoende opslag ter beschikking. Voorlopig zal x265 dan ook geen standaard worden tenzij het 4K aanbod is.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Sommige buitenlandse aanbieders hebben al geexperimenteert met het aanbieden in x265/H.265, zodra dat ook naar Nederlandse aanbieders komt zal het downloaden in hetzelfde formaat ook mogelijk worden.

Het converteren van bijv. H.264 naar H.265 is voorlopig geen optie, omdat dit met de huidige technologie tamelijk traag is en nauwelijks ruimte scheelt als het origineel niet ook in H.265 is.
Antwoord
(05 February 2020, 18:05)Webmaster schreef: Sommige buitenlandse aanbieders hebben al geexperimenteert met het aanbieden in x265/H.265, zodra dat ook naar Nederlandse aanbieders komt zal het downloaden in hetzelfde formaat ook mogelijk worden.

Het converteren van bijv. H.264 naar H.265 is voorlopig geen optie, omdat dit met de huidige technologie tamelijk traag is en nauwelijks ruimte scheelt als het origineel niet ook in H.265 is.
Ja inderdaad converteren vind ik ook best stom. amper verschil in kwaliteit/grootte

En aan Penthe: Ik heb altijd opslagruimte te kort.. heb momenteel een nas met 8TB maar deze zat meteen vol

Ook niet veel zin om alles op verschillende HDDs te verspreiden... 
maandag komt er een nieuwe HDD van 8TB aan maar dit wou ik eerder doen om de NAS in raid 1 te zetten zodat ik niet zomaar alle bestanden kwijt ben

Kan natuurlijk het risico nomen en gewoon de volle 16TB gebruiken maar om alles opnieuw te download en zoeken (waarvan veel niet meer beschikbaar gaat zijn) zie ik niet zitten...
Antwoord
(16 February 2020, 2:26)Xeph20 schreef: Ja inderdaad converteren vind ik ook best stom. amper verschil in kwaliteit/grootte

En aan Penthe: Ik heb altijd opslagruimte te kort.. heb momenteel een nas met 8TB maar deze zat meteen vol

Ook niet veel zin om alles op verschillende HDDs te verspreiden... 
maandag komt er een nieuwe HDD van 8TB aan maar dit wou ik eerder doen om de NAS in raid 1 te zetten zodat ik niet zomaar alle bestanden kwijt ben

Kan natuurlijk het risico nomen en gewoon de volle 16TB gebruiken maar om alles opnieuw te download en zoeken (waarvan veel niet meer beschikbaar gaat zijn) zie ik niet zitten...
Ik deed dat ook jaren lang heel veel muziek downloaden en nu heb ik zoveel muziek opgeslagen dat de luistertijd zo lang is dat wanneer het laatste nummer afspeelt ik 133 jaar oud ben. Ik download nu dus zo af en toe eens een nummer wetende dat mijn verzameling al veels te groot is. Ook heb ik de nodige programmas en series en ook films opgeslagen staan maar ook daarmee is de kijktijd eigenlijk al veels te lang. Soms slaan we gewoon veels te veel op. Maar net zoals jij raak ik het gene wat ik heb niet graag kwijt dus is het slimmer een backup te hebben inderdaad.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)