Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.6  - MacOS en FFmpeg
Beste lezers,

sinds kort ben ik op het programma gemiste downloader gekomen. Lijkt me fantastisch omdat ik inderdaad soms een video wil bewaren bij uitzending gemist.
Nu is het zo da tik een iMac heb met OS 10.13.5

Ik heb de instructies van jullie opgevolgd. zie  https://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/mono
FFmpeg in de juiste map gezet 

Als ik nu Gemistedownloader opstart krijg ik deze melding
FFmpeg was niet gevonden! Dit betekent dat je geen video's van o.a. YouTube en RTL XL kan downloaden. Ook kun je niet converteren naar andere bestandstypes. Volg deze instructies om FFmpeg te installeren!

Daarnaast zie ik een window met de volgende tekst 
Last login: Mon Jun 18 12:46:28 on ttys000
iMac-van-PN:~ peter$ /Applications/2-Internet\ gerelateerd/gtk_GemistDownloader_2906/GemistDownloader.command ; exit;
2018-06-18 12:52:06.914 mono[2448:255506] *** WARNING: Method userSpaceScaleFactor in class NSView is deprecated on 10.7 and later. It should not be used in new applications. Use convertRectToBacking: instead. 

Vervolgens kopieer ik toch een uitzending gemist item bv "Het uur van de wolf: Eric Clapton" en dat pakt ie en gaat vervolgens downloaden. het hele bestand.
Maar als ik een ander item wil ophalen, lukt het niet.

Ik heb al de nieuwste versie van FFmpeg opgehaald. maar dat mocht. niet baten.
Ergens anders heb ik gelezen dat ik de FFmpeg in de map van gemistedownload moest zetten doch dit gaf hetzelfde resultaat.

Hoe moet ik dat oplossen?
Ik hoor graag van jullie.
Met vriendelijke groet, 
Peter van Oort

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Helpt het als je ffmpeg in /usr/bin zet?
Antwoord
(20 June 2018, 22:09)Webmaster schreef: Helpt het als je ffmpeg in /usr/bin zet?

Nee dat niet. Je bedoelt /usr/bin en niet /usr/local/bin? Daar heb ik het ingezet, zoals beschreven. maar in /usr/bin daar kan ik niet in, dan krijg ik zo'n grijs verbodsbord, dat ik er niet in mag. dus ik zou niet weten hoe ik daar in moet komen.
Antwoord
Kun je
Code:
echo $PATH
in je terminal uitvoeren en het resultaat hier posten?
Antwoord
(21 June 2018, 11:58)Webmaster schreef: Kun je
Code:
echo $PATH
in je terminal uitvoeren en het resultaat hier posten?

Ik krijg nu dit als antwoord als ik mijn resultaat wil plaatsen

Antwoord
(21 June 2018, 12:11)Bommelpjot schreef: Ik krijg nu dit als antwoord als ik mijn resultaat wil plaatsen
dan maar met een screenshot. want dit is het resultaat van je opmerking.

Antwoord
Ah, ik heb je eerste screenshot niet goed gezien, het is de bedoeling dat je het bestand ffmpeg in /usr/local/bin/ plaatst, niet de map. Zou je dat kunnen proberen?
Antwoord
(21 June 2018, 16:28)Webmaster schreef: Ah, ik heb je eerste screenshot niet goed gezien, het is de bedoeling dat je het bestand ffmpeg in /usr/local/bin/ plaatst, niet de map. Zou je dat kunnen proberen?
Oke, dank je, maar ik zie geen bestand ffmpeg in de map FFmpeg zie screen shots

Antwoord
Hoi, Ik heb ondertussen ook dit gevonden op interne thttp://macappstore.org/ffmpeg/
en uitgevoerd. Het werkt. nu.
Ik weet natuurlijk niet of dit helemaal oké is en wat ik allemaal heb binnen gehaald, maar het werkt in ieder geval wel.
Dank ook voor je support.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)